Lansat primăvara trecută, modelul electric produs în China, Dacia Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100 % electrice cu 27.876 unități vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referință pe numeroase pieţe. Interesant e că 80% dintre cei care au achiziționat un vehicul Spring nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Rădăcinile Spring sunt în India, unde și-a făcut prima apariție în 2015 sub numele Kwid, o mașină robustă, cu motor pe benzină, cu gardă înălțată la sol, pentru a face față drumurilor dificile ale țării.

În 2018, a primit o a doua viață în China ca mașină complet electrică oferită de o serie de firme asociate Renault-Nissan sub nume complet diferite (din motive de conformitate), împreună cu Renault Okay-ZE. Grupul Renault a decis să aducă modelul în Europa ca Dacia Spring.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Analistul specializat în vehicule electrice Matthias Schmidt a menționat că, în octombrie, Spring a fost numărul patru în Europa de Vest și numărul 1 în Italia în acea lună.

A reușit chiar să concureze cu mașinile cu ardere internă din Franța, unde a vândut peste 11.000 de unități. Renault Twingo a fost de departe cel mai bine vândut, cu 29.111 vânzări brute, totuși Spring a fost în spatele Toyota Aygo (13.724 vânzări brute) și Peugeot 108 (12.939 vânzări) și înaintea lui Citroen C1 ( 10.061). La finalul anului Spring a contabilizat vânzări de 27.876 de unități în Europa.

Proprietarii sunt de obicei locuitori din metropole sau zone suburbane, a menționat Schmidt, iar Spring este un al doilea automobil pentru mulți.

„Ne permite să avem de-a face cu potențiali clienți care nu vor fi achiziționat o Dacia mai devreme”, a menționat Xavier Martinet, SVP, Dacia & Lada, Marketing, Sales & Operations.

Spring poate ajuta și Dacia, care nu are alte mașini electrice și chiar motoare hibride, pentru a-și îndeplini obiectivele de emisii de CO2, a menționat Martinet. Primul hibrid Dacia pare să devină în 2023 o alegere pentru crossover-ul Jogger care va fi lansat curând.

Grupul Renault a menționat luni că ar putea să-și respecte obiectivele UE de emisii pentru 2021 și să se ferească de sancțiuni.