Spaţiul aerian european a fost grav afectat, în ultimele zile, de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în toată Europa, fapt ce a avut impact atât asupra operaţiunilor Wizz Air, cât şi ale altor companii aeriene, transmite Wizz Air.
„În ultimele câteva zile, spaţiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităţilor de control al traficului aerian şi a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri şi anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operaţiunile Wizz Air, precum şi operaţiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”, afirmă reprezentanţii companiei.
Astfel, numai în data de 26 iunie, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.
Reţeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce priveşte alocarea sloturilor aeroportuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situaţii extraordinare.
„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noştri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operaţiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligaţi să înaintăm aceste probleme autorităţilor relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, se spune în comunicat.
Wizz Air atrage atenţia pasagerilor că această problemă afectează mai multe companii aeriene şi, prin urmare, capacităţile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate.
„Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulţi pasageri, dar, în cazul în care partenerii noştri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să îşi rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, subliniază operatorul aerian.
Acesta dă asigurări că întotdeauna îşi va informa pasagerii care au rezervat direct biletele la Wizz Air cu privire la orice modificări de program prin SMS şi e-mail.
Wizz Air recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicaţia sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor şi de asistenţă directă pentru clienţi.
„În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenţii online de turism (OTA) şi alte părţi terţe, aceştia trebuie să verifice starea zborului lor şi să solicite modificările necesare prin intermediul agenţiei respective”, afirmă reprezentanţii companiei