FOTO VIDEO Cum arată şi cum funcţionează un tren pe hidrogen de care România este interesată

tren, tren hidrogen Tren cu hidrogen Sursa foto: Pixabay

Compania franceză Alstom a prezentat astăzi, într-o conferinţă online, primul tren din lume alimentat cu hidrogen şi a confirmat prin preşedintele pentru Europa, GianLuca Erbacci, interesul autorităţilor române pentru această tehnologie de viitor.

Conferinţa online a avut ca subiect principal trenul Coradia iLint care a circulat în Germania la Salzgitter. Compania spune că este singurul producător de trenuri pe hidrogen din Europa şi intenţionează să pătrundă, de anul viitor, pe pieţele din Italia şi Franţa având şi o comandă din Germania.

Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă pe tronsoanele feroviare unde electrificarea ar fi prea scumpă şi unde distanţele nu sunt foarte mari. Autonomia maximă pe care o poate avea o asemenea ramă este de aproximativ 1.000 kilometri, viteza nu depăşeşte 140 km/h, capacitatea 150 de locuri pe scaune, iar înclinaţia maximă 4,4%, potrivit producătorului. Studiile preliminare au început în 2014, un an mai târziu au venit comenzile, iar din 2016 au început testele şi aprobările.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
Sursa foto: captura Alstom

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -
Sursa foto: captura Alstom

https://www.youtube.com/watch?v=9uOFuaOc9EY

Ce spunea luna trecută ministrul Drulă despre trenurile cu hidrogen

Anunţul despre intenţia de a cumpăra trenuri pe hidrogen prin PNRR – Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă a fost făcut de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, luna trecută, într-o conferinţă organizată de publicaţia Club Feroviar, oficialul folosind expresia plastică „când vede olteanul girafa”, referindu-se la tehnologia inovatoare a trenurilor cu hidrogen, dar şi neîncrederea că în România ar putea circula asemenea garnituri.

„Prin PNRR avem o axă de finanţare şi pentru material rulant, trenuri electrice şi pe hidrogen, am avut o discuţie şi cu industria, pentru că aici este o chestiune pe orizontală, de la producţie, distribuţie, costuri, etc. M-aş bucura să fim early adopters, să avem această tehnologie în faza incipientă. Dincolo de strategie vorbe şi hârtii cel mai bun e prin exemplu: Când vede olteanul girafa, când vede olteanul trenul cu hidrogen şi merge cu el…”, a fost comparaţia ministrului Drulă.

De la „Săgeţile Albastre” cumpărate în urmă cu 14-15 ani, România nu a mai reuşit să achiziţioneze material rulant nou (n.r., locomotive şi vagoane). Licitaţiile cu bani europeni organizate de ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru achiziţia de rame electrice noi au trecut prin mai multe serii de contestaţii şi încă nu au câştigători desemnaţi.