Cum a ratat Ministerul de Interne modificarea Codului Rutier. Ordonanţa de Urgenţă care dublează sancţiunile pentru circulaţia pe contrasens pe Autostradă, ţinută ,,la sertar“ până la un Guvern plin

Accident A 1 Giarmata SURSA FOTO : DRDP Timişoara

Proiectul prin care Ministerul de Interne dublează sancţiunile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe Autostradă rămâne doar la faza de propunere, deşi a fost prezentat public încă din 4 august, în contextul numeroaselor situaţii cu şoferi prinşi pe contrasens în această vară. Pe 4 august, Poliţia Rutieră anunţa dublarea perioadei de suspendare, de la două la patru luni şi majorarea semnificativă a amenzilor pentru circulaţia pe contrasens. Chiar în această dimineaţă, pe Autostrada A 1 lângă Timişoara, cinci persoane au fost rănite după ce un şofer a circulat pe contrasens pe Autostradă. Ce au făcut concret, Poliţia Română (Direcţia Rutieră)  şi MAI din 4 august şi până în prezent pentru a reduce accidentele produse pe contrasensul autostrăzii ? Potrivit unui răspuns al IGPR la solicitarea Economedia, a fost elaborat un ,,anteproiectde Ordonanţă de Urgenţă trimis MAI spre promovare : ,,În ceea ce privește situația proiectului pentru modificarea Codului Rutier, prezentat public pe data 4 august 2021, vă comunicăm faptul că Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, a elaborat un anteproiect de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost transmis spre promovare în vederea adoptării. Menționăm că, în forma inițială, propunerile de sancționare a circulației în sens contrar sensului de mers pe autostradă vizau aplicarea unei amenzi stabilite în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 1.305 lei la 2.900 lei) și stabilirea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile.” a transmis IGPR pentru Economedia. De la momentul anunţului public pentru modificarea Codului Rutier şi până la demiterea guvernului Cîţu prin moţiunea de cenzură (5 octombrie), MAI a avut la dispoziţie două luni pentru a emite OUG pentru modificarea Codului Rutier (dacă într-adevăr ar fi vrut). Acum însă, proiectul rămâne ,,la sertar” cel puţin până la instalarea unui Guvern plin.

Tot pe 4 august, Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan anunţa şi propunerea de suspendare a permisului pentru două luni în cazul şoferilor care circulă nejustificat pe banda de urgenţă a autostrăzii : ,,Recent, Poliţia a făcut o serie de propuneri pentru modificarea Codului Rutier. Vrem să introducem în legislaţie ,,conduita agresivă”  a participanţilor la trafic care acum nu se regăseşte. Pentru circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzii acum sancţiunea este doar amendă, vrem ca permisul să fie suspendat pentru 60 de zile. Când circulăm pe autostrada viteza este mai mare şi pericolul creşte. Totodată, la MAI se lucrează îmbunătăţirea cadrului legal pentru pregătirea cursanţilor din şcolile de şoferi”, mai anunţa, pe 4 august Drăgan.

Cinci persoane au fost rănite, joi dimineaţă pe A 1 la Giarmata într-o coliziune produsă pe contrasensul autostrăzii, a anunţat Poliţia Română : Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe Autostrada A1 Deva-Nădlac, la kilometrul 504, pe sensul de mers Arad – Timișoara, în zona localității Giarmata, județul Timiș, s-a produs un accident rutier, în care au fost implicate 2 autoturisme. În urma impactului au rezultat 5 victime, cu leziuni ușoare din primele verificări.  blocate. Coloana din spatele accidentului este de aproximativ 500 m, se circulă fluent, dar cu viteză redusă.” a transmis IGPR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: