Cu toții avem câte o caserolă acasă. Ascensiunea și decăderea mărcii Tupperware: Cum a ajuns compania din pionier al designului practic la faliment

Caserole Tupperware Sursa foto Dreamstime

Odată cu cele mai recente știri privind declararea falimentului de către Tupperware Brands, Euronews a analizat modul în care compania de containere a fost pioniera designului practic și a unui nou model de marketing.

Tupperware, compania care a devenit sinonimă cu toate caserolele de plastic din bucătărie, a depus cerere de faliment în SUA. Ar putea fi un sfârșit trist pentru o firmă cu unul dintre cele mai omniprezente produse ale secolului 20 și 21.

Întreprinderea cu sediul în Florida a declarat că solicită intrarea în faliment conform capitolului 11 după ce nu a reușit să obțină o opțiune viabilă de preluare în urma dificultăților financiare. Tupperware Brands a suferit din cauza vânzărilor scăzute și a concurenței ridicate.

Tupperware a fost fondată de Earl Tupper în 1942, care a dezvoltat primul său recipient din plastic și l-a introdus pe piață în 1946.

Conceptul a explodat prin ideea ingenioasă de marketing a lui Tupper de a încuraja gospodinele din anii 1950 să organizeze petreceri Tupperware pentru a vinde produsele prietenilor și familiei lor.

„No sex, no sup, just Tup-Tup-Tup!”

Una dintre cele mai de succes gazde ale acestor petreceri a fost Brownie Wise, o femeie divorțată care nu doar a promovat brandul, ci a recrutat o echipă de vânzări care să promoveze produsele în numele ei.

Wise a devenit vicepreședinte al Tupperware Home Parties în 1951 și l-a încurajat pe Tupper să retragă complet produsele din magazine. Ea a creat apoi Tupperware Parties Inc și a creat sloganul „Fără sex, fără băutură, doar Tup-Tup-Tup!”.

Wise a lucrat inițial pentru Stanley Home Products, care a fost pionierul metodologiei de vânzări directe cu ajutorul petrecerilor. Este o idee de marketing care a fost adoptată ulterior de mai multe companii, precum Avon și Ann Summers, pentru a încuraja femeile să vândă produse precum machiaj și jucării sexuale rețelelor lor personale.

Popularitatea Tupperware a asigurat extinderea sa în Europa, iar produsele au devenit în curând un nume cunoscut în întreaga lume.

Ca urmare a succesului său, marca a devenit sinonimă cu toate recipientele de plastic pentru alimente, la fel cum mărci precum Kleenex, Xerox, Hoover, Coca-Cola și Velcro au devenit sinonime cu cele mai populare produse ale lor.

Cu toate acestea, în ciuda recunoașterii în creștere a mărcii, modelul vânzărilor directe și-a pierdut din popularitate pe parcursul secolului XXI. În 2003, compania și-a închis operațiunile din Regatul Unit și Irlanda din cauza nemulțumirii consumatorilor față de modelul de comercializare.

Vânzările s-au îmbunătățit în timpul pandemiei Covid-19, dar nu a fost suficient pentru a salva compania.

Pe măsură ce consumatorii au început să opteze pentru alternative mai puțin costisitoare, Tupperware a intrat în declin. Soarta tristă a companiei a fost cauzată, în parte, de calitatea ridicată a produselor Tupperware. Odată ce ați cumpărat produsele lor, probabil că nu ați mai fi avut nevoie să cumpărați altele pentru o lungă perioadă de timp.

În plus, o aversiune din ce în ce mai mare a publicului față de produsele din plastic în locul unor materiale mai ecologice a însemnat că și piața de vârf s-a îndepărtat de marcă.

Tupperware a raportat datorii totale de peste 1,2 miliarde de dolari (1,1 miliarde de euro) și active totale de 679,5 milioane de dolari (608,2 milioane de euro).

Sursa foto: Justlight | Dreamstime.com

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: