Criza transporturilor în Europa. Belgia are nevoie de 5.000 de șoferi de camioane, Franța are un deficit de zeci de mii de oameni în domeniu / Cea mai gravă situație e în Marea Britanie

sofer camion Sursa foto: Pexels

Belgia are 5.000 de locuri de muncă pentru șoferii de camioane, iar acestea ar trebui ocupate urgent, pentru a menține rafturile magazinelor pline, spune Febetra, federația furnizorilor belgieni de transport și servicii logistice, potrivit Brusselstime.com. În Franța e un deficit de 40-50.000 de oameni în domeniul transporturilor, estimează asociațiile din domeniu, citate de france.info, iar în Marea Britanie există o penurie de 100.000 de șoferi de camioane.

Febetra a făcut referire și la Regatul Unit, unde consecințele lipsei de șoferi de camioane sunt evidente – țara se confruntă cu lipsă de combustibil și se văd raftur goale din supermarketuri.

„Dacă vrem ca rafturile magazinelor să rămână pline în viitor, atunci e nevoie de. șoferi suplimentari”, a spus Isabelle De Maegt de la Febetra, într-un comunicat de presă.

Pentru a ocupa miile de locuri vacante din Belgia, Febetra organizează, de asemenea, Ziua Șoferului de Camion pe 9 decembrie, când șoferii vor primi un mic cadou, cum ar fi o ceașcă de cafea, o gustare sau un card în diferite locații.

„Fără soferii de camioane, rafturile din supermarketuri și magazine rămân goale, toate șantierele de construcție sunt oprite și fabricile nu mai funcționează”, a spus reprezentanta Febetra. 

În Franța e un deficit de 40-50.000 de oameni în domeniul transporturilor, estimează asociațiile din domeniu, conform Francetv.info

„În Franța, avem o situație de penurie nu numai în ceea ce îi privește pe șoferi, ci de personal în general în acest sector, dar ceea ce se întâmplă nu atinge gravitatea situației din Regatul Unit”, spune Florence Berthelot, delegat general al Federația Națională a Transportului Rutier (FNTR) pe franceinfo. În Franța există un deficit de „40.000 până la 50.000 de persoane”. În Marea Britanie, există o penurie de 100.000 de șoferi de camioane, potrivit British Road Hauliers Association. Transportul rutier reprezintă în Franța 90% din transportul de marfă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Adevarat? Belgia are nevoie de 10 000 soferi , dupa ce acum doua saptamini au concediat la o firma de transport 475 de soferi , obligindui sa le faca contract pe bani mai putini pe alte state europene si fara drepturi( pensie, somaj, etc). Eu sint in Belgia de 8 ani si nu gasesc de lucru ca sofer , dar au o criza de mama focului. Am avut oferte de lucru in Anglia pe maxim 6 lire pe ora. La ce taxe si chirii sint acolo numa numa no , sofer sa nu fii. Sa revenim la Belgia , o tara buna , dar nu pentru ai nostri , dezorganizati , cu legi americane sau englezesti , taxe pe masura daca esti de – al nostru european, si ei emit legi europene pe care nicidecum nu le respecta , dar le impun tarilor sarace cum ar fi romania . Trebuie sa lucrezi cu ziulica la ei , cam 15 ore, dar sa respecti programul de condus facind o pauza de 45 minute pentru a minca , daca ai timp in cele 12-15 ore de program. Orarul pe national este de la 3 dimineata la , cind termini cursa sau de la 15 la 3 dimineata daca termini cursa, tonajul daca est roman , 50 tone . International , nu ai sanse sa lucrezi , daca ai acte de belgia si chiar national la unii patroni. Atestate la 5 ani 1200 euro , fisa medicala 100 euro , ADR la 5 ani 1200euro , card tahograf 70 euro, toate pe banii tai , na lucreaza. Leafa la saptamina daca interimul respecta lucrul tau cu ziua, fara drepturi( somaj, pensie , accidente , etc) am primit 60- maxim 90 euro pe 12-15 ore lucrate. Din care 150 de euro impozit pe saptamina iar la sfirsit de an dai la stat alt impozit, deci lucrezi cam pe nimic, de ce sa te faci sofer in Belgia sau romania ? cam acelasi lucru bine facut. Aaa, la programul de luni -vineri se mai adauga si simbata -duminiica unde sporul de sarbatoare sau de noapte este un euro la ora , plus transportul platit de 2 euro la zi daca depasesti 30 km de casa , maxim 10 euro la 200-300 km de casa naveta zilnica cu masina personala sau ce ai in dotare.Daca iti plateste si masa cam9 euro pe zi , si ore suplimentare ajungi la cei 90 euro pe zi sau maxim 105euro. Asta , daca ? De aici platesti asigurare obligatorie 700-2000 euro pe an , scazi un schimb de ulei de la 300-550 euro , plus 400 euro cauciucuri cam la doi ani, daca mai pui ittp 50euro ca sa rupi masina la ce drumuri proaste au si schimbi pivotii la un an , si placutele si discurile cam la doi ani datorita ca legea lor prevede prioritate de dreapta cind iese din fundatura , mai pui si taxa de drum ( din aur) si impozitul de 400-500 euro pe an la un motor de 2000, no frate devii chauffeur poids lourd , asa ca sa ai ce scoate din buzunar. Cunosc o gramada de soferi belgieni si doua gramezi romani care fac alte meserii , cu o experienta de sofer si permis de multi ani , abandonind permisul in buzunar. Plus ca unii patroni vor sa devii un fel de PF la ei , iti da 14-17 euro ca patron la patron ( independent) bani brut neimpozabil din care sa iti platesti darile la stat singurel, asta daca iti ajung, iar la sfirsit de an sa te tii , am auzit si de sume de peste 15000 euro inapoiati catre stat. Ce sa mai zic, sa conduca si sa descarce camioanele autonome cu care ne speriati de ceva timp, sa faca vama stind la coada la acte, iar trintorii care lucreaza nici 6 ore pe la stat sa manince bine de tot si la ce preturi, ca nu mai vor soferii sa fie soferi. Daca vrei te iau cu mine o saptamina pe camion domnule avocat care mituiesti dosare si ai salariu de nesimtit pe chiul si pensie speciala , domnule parlamentar identic cu mitangeala , domnule lucrator functionar public identic cu cei doi mentionati mai sus , care toti ati pus tara pe butuci , ce o sa mincati daca nu vor mai fi soferi? Nu va lasati copii se devina soferi ca este nasol , incurajatii sa devina functionari publici , legiuitori si politicien , ah , uitasi de IT-isti , ce meserie de viitor , astia pun in pamint, scot din pamint , descarca incarca , conduc , repara , fac totul , dar virtual. Pai sa manince si sa imbrace tot virtual, domnule.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.