Problemele legate de aprovizionarea cu semiconductoare ar putea afecta în continuare industria auto pentru o bună parte din 2022, a declarat marți șeful companiei auto franceze PFA, parte a Stellantis, alături de italiano-americanii de la FSA.
“Suntem într-o criză pe termen lung, care va avea un impact durabil asupra industriei auto”, a declarat Luc Chatel, șeful PFA.
Iar spusele șefului companiei care reunește Peugeot și Citroen, vin deși producătorul auto global Stellantis NV, care reunește Puegeot, Citroen cu Fiat și Chrysler a convenit un parteneriat cu start-up-ul italian TheF Charging pentru a crea o rețea europeană de încărcare publică accesibilă tuturor vehiculelor electrice.
În cadrul parteneriatului, companiile vor dezvolta împreună puncte de încărcare rapidă în peste 15.000 de locații cu două milioane de locuri de parcare în toată Europa până în 2025, au arătat cele două părți într-un comunicat comun.
Rețeaua, care va rezerva condiții exclusive pentru clienții Stellantis, este așteptată să fie operațională în 2021, primele stații de încărcare fiind construite în Italia.
De altfel, Stellantis și LG Energy Solution au încheiat un memorandum de înțelegere pentru a forma o societate mixtă pentru a produce celule și module pentru baterii pentru America de Nord.
Părțile intenționează ca întreprinderea comună să înființeze o nouă instalație de fabricare a bateriilor care va contribui la obiectivul Stellantis de a realiza mai mult de 40% din vânzările sale în SUA, compuse din vehicule electrificate până în 2030. Destinat să înceapă până în primul trimestru al anului 2024, fabrica își propune să aibă o capacitate anuală de producție de 40 gigawatt-oră.