Criza de șoferi se prelungește în Marea Britanie. Guvernul a relaxarea temporară a regulilor post-Brexit referitoare la imigrație

coadă TIRuri Marea Britanie sursa Voluntari in Europa Foto: Voluntari în Europa

Guvernul britanic a respins apelurile venite din partea companiilor de retail şi de logistică de a relaxa temporar regulile post-Brexit referitoare la imigraţie, care contribuie, în opinia lor, la deficitul de şoferi de camioane şi la perturbarea gravă a lanţurilor de aprovizionare, transmite Reuters, citată de News.ro.

McDonald’s, Nando’s precum şi lanţul de brutării Greggs s-au confruntat cu probleme în această săptămână din cauza dificultăţilor de aprovizionare.

Potrivit Organizaţiei comerciale Logistics UK, Marea Britanie duce lisa a 90.000 de şoferi de camioane, iar pe 22 august a cerut guvernului, împreună cu British Retail Consortium, să acorde vize temprare şoferilor d camioane din Uniunea Europeană.

Începând de la 1 ianuarie, majoritatea cetăţenilor UE care lucrează în Marea Britanie au vevoie de vize, care de regulă sunt disponibile pentru locurile de muncă bine plătite şi nu pentru sectoarele de logistică sau de ospitalitate.

Ministrul pentru Afaceri a declarat sâmbătă că nu se aşteaptă ca regulile referitoare la vize să fie schimbate.

„Dorim ca angajatorii să facă investiţii pe termen lung în forţa de muncă locală, în loc să se bazeze pe forţa de muncă din străinătate!”, a dclarat un portător de cuvânt al guvernului.

Publicaţia Timex a scris dîmbătă că guvernul analizează dacă să revizuiască regulile referitoare la vize pentru a combate deficitul de forţă de muncă.

Alex Veitch, directr general pentru politici publice la Logistics UK a spus că este dezamăgit de decizia guvernului, pentru că ar putea dura până la începutul anului viitor să proceseze o listp de teste de conducere care s-au steâns în perioada pandemiei.

„Industria are nevoie de şoferi acum. Logistics UK este nemulţumit de decizia guvernului de a respinge apelul industriei de logistică pentru acordarea de vize temprare pentru şoferii de vehicule comerciale de mare capacitate pentru transportul alimentelor, ca soluţie pe termen scurt până când vor fi recrutaţi, pregătiţi şi testaţi şoferi locali”, a declarat acesta.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: