Criza de semiconductori se agravează: timpii de livrare au urcat la cel mai înalt nivel din 2017

semiconductori placa Sursa foto: Pixabay

Problemele de aprovizionare din industria semiconductorilor, care au lovit deja producătorii de automobile și companiile de electronice de consum, se înrăutățesc și mai mult, complicând recuperarea economiei globale după pandemia de coronavirus, scrie Bloomberg.

Duratele de livrare a cipurilor, respectiv decalajul dintre comanda unui cip și preluarea livrării, au crescut la 17 săptămâni, în aprilie, indicând că utilizatorii devin din ce în ce mai disperați să-și asigure aprovizionarea, potrivit cercetărilor efectuate de Susquehanna Financial Group. Aceasta este a patra lună consecutivă de expansiune „considerabilă” a timpilor de livrare.

Aceasta este cea mai lungă perioadă de așteptare de când firma a început să urmărească datele, în 2017, descriind această situație drept o „zonă de pericol”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Lipsa de cipuri se regăsește în fiecare industrie, împiedicând companiile să livreze produse de la mașini la console de jocuri și frigidere. Este de așteptat ca producătorii auto să piardă vânzări de 110 miliarde de dolari anul acesta, întrucât Ford Motor Co., General Motors Co. și alții trebuie să pună uzinele pe pauză din lipsă de componente esențiale. Aceasta înseamnă scăderea creșterii economice și a ocupării forței de muncă.

Industria cipurilor și clienții săi privesc timpii de livrare ca pe un indicator al echilibrului dintre cerere și ofertă. O majorare a decalajului indică faptul că cumpărătorii de semiconductori sunt mai dispuși să se aprovizioneze pe viitor, pentru a evita deficiențe pe termen scurt. Analiștii urmăresc aceste cifre ca pe un vestitor al acumulării de inventar prea mare și la scăderi bruște ale comenzilor.

Situația a fost complicată de reapariția cazurilor de coronavirus în Taiwan, o locație cheie pentru fabricarea cipurilor. Țara a închis școlile, a restricționat adunările sociale și a închis muzee și facilități publice. În timp ce întreprinderile și fabricile funcționează, guvernul poate fi nevoit să ia în considerare restricții mai largi.

Țara găzduiește Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., care este cel mai mare producător de cipuri din lume, cu Apple Inc. și Qualcomm Inc. printre clienți. Producătorii locali produc, de asemenea, cipuri mai slabe, dar la fel de critice.

Termenele de livrare pentru anumite produse sunt în creștere bruscă, chiar și după luni de lipsă a semiconductorilor.

Întârzierile sunt adesea mai grave pentru producătorii mai mici. De exemplu, producătorii de căști se confruntă cu timpi de livrare mai mari de 52 de săptămâni.

Aproximativ 70% dintre companiile pe care Rolland le urmărește au timpii de livrare în creștere, în comparație cu 20% care spun că termenii de livrare s-au contractat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: