Criza costului vieții afectează vânzările de Black Friday din Europa / Retailerii se tem că atenția clienților este distrasă și de meciurile de fotbal de la Cupa Mondială

Black Friday Sursa: Pixabay

Retailerii europeni speră ca ziua de reduceri de Black Friday, marcată vineri 25 noiembrie, să îi facă pe cumpărători să cheltuiască, deși aceasta are loc pe fundalul unei crize tot mai grave a costului vieții și al distragerii atenției de către Cupa Mondială de fotbal, scrie Reuters.

Retailerii din întreaga Europă se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai prost din cel puțin un deceniu, deoarece cumpărătorii reduc cheltuielile, în timp ce costurile de afaceri nu dau semne de diminuare, comprimând marjele de profit.

Inflația de două cifre a afectat puterea de cumpărare a consumatorilor, iar încrederea acestora este, de asemenea, la cel mai scăzut nivel sau aproape de cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată, în condițiile în care facturile la energie în creștere se adaugă la scumpirea spirală a costului vieții.

Dar, pentru a-și organiza cu atenție finanțele, consumatorii au început cumpărăturile de Crăciun mai devreme în acest an și mulți dintre ei par încă pregătiți să cumpere de Black Friday.

Cu toate acestea, este posibil ca unii consumatori să aibă alte priorități, având în vedere că Țara Galilor, Anglia, Olanda și Polonia sunt în acțiune vineri la Cupa Mondială.

Britanicii vor cheltui 8,7 miliarde de lire sterline (10,5 miliarde de dolari) în weekendul de Black Friday (25-28 noiembrie), potrivit unui studiu realizat de GlobalData pentru VoucherCodes – o creștere de 0,8% față de anul trecut, dar care maschează o scădere mare a volumelor odată ce se ia în calcul inflația.

În acest an, consumatorii vor folosi Black Friday, care a devenit mai mult un eveniment online, mult mai mult pentru a prinde oferte spontane și pentru cadouri de Crăciun, decât pentru achiziții mai mari și amânate, potrivit consultanților McKinsey.

Cercetarea sa arată că un sfert dintre consumatorii britanici și-au făcut deja cumpărăturile de Crăciun, în timp ce aproximativ unul din 10 intenționează să facă cea mai mare parte din ele în Black Friday.

Idealo, portalul european de comparare a prețurilor, a declarat că 65% dintre cumpărătorii italieni online sunt pregătiți să cumpere un produs în timpul evenimentului.

În Franța, 70% intenționează să facă cumpărături de Black Friday și Cyber Monday, potrivit unui studiu realizat de PwC France.

Cu toate acestea, spaniolii sunt mai puțin entuziaști, doar 24% dintre cumpărători plănuind să profite de ofertele de Black Friday pentru a începe cumpărăturile de Crăciun, potrivit Asociației spaniole a companiilor de bunuri de larg consum.

În Statele Unite, National Retail Federation (NRF) a prognozat că vânzările de sărbători vor crește într-un ritm mai lent în acest an, în timp ce Amazon a estimat cea mai mică creștere a veniturilor pentru orice perioadă de sărbători din ultimii ani.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: