Crește apetitul românilor pentru bijuterii de lux. Nunțile amânate în pandemie au crescut cererea de verighete și inele de logodnă. Lanțul românesc Teilor a realizat vânzări de 124 de milioane de lei în primul semestru din 2022, o creștere cu 44% față de 2021

inele verighete Sursa foto: Pixabay

Lanțul românesc de bijuterii de lux Teilor raportează pentru România, în primul semestru din 2022, vânzări în valoare de 124 de milioane de lei, în creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut, când a înregistrat vânzări de 86 de milioane de lei. De asemenea, numărul de produse vândute a crescut cu 13% față de primul semestru din 2021.

„Evoluția pozitivă a vânzărilor Teilor din prima jumătate a anului 2022 demonstrează o revenire a situației pre-pandemice, în care se manifestă o apetență a clienților pentru produsele de lux, chiar dacă este ponderată de instabilitatea geopolitică și economică. Această creștere a fost susținută și de extinderea rețelei Teilor din România în ultimul an. Cu toate acestea, rămânem rezervați în ceea ce privește potențialele creșteri din a doua jumătate a anului din cauza impactului negativ al inflației galopante asupra consumatorilor,” a declarat Willy Dicu, CEO al Teilor.

Comportamentul consumatorilor și cererea au fluctuat în primele șase luni ale anului 2022, în contextul reluării călătoriilor, al războiului, inflației și al creșterii ratelor dobânzilor. Cu toate acestea, în prima jumătate a anului 2022, principalul articol vândut a continuat să fie reprezentat de inelul de logodnă, care a însumat vânzări mai mari cu 23% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, verighetele au înregistrat un avans semnificativ, de 34%, datorită creșterii numărului de nunți din vara anului 2022. Cele mai vândute produse în prima parte a anului 2022 au fost verighetele cu diamante și inelele de logodnă cu microsetting, urmate de inelele solitaire.

Cerceii cu diamante și inelul cu diamante au rămas cele mai căutate bijuterii, înregistrând creșteri de două cifre față de anul trecut. Cea mai notabilă creștere, de 82%, a fost la brățările tennis cu diamante, una dintre cele mai importante tendințe în materie de bijuterii în ultimii ani. În plus, compania a remarcat că tot mai mulți români aleg brățările de aur sau din platină sau pandantivele drept cadou pentru a marca momente importante, precum zile de naștere sau aniversări.

În 2022, Teilor a deschis șase magazine, dintre care trei în România – în București, Iași și Piatra Neamț – și câte unul în Polonia, Cehia și Ungaria. Până la finalul acestui an, compania vizează inaugurarea altor două magazine noi, care vor dezvolta rețeaua Teilor până la 64 de magazine, dintre care 51 de magazine în România și 13 magazine internaționale, în Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia. Pe lângă magazinele fizice, Teilor operează, în prezent, cinci platforme online – teilor.com, teilor.ro, teilor.hu, teilor.bg și teilor.pl.

Având în vedere contextul economic, politic și social extern, precum și specificul pieței și de nevoia de poziționare a brandului, Teilor susține că se va concentra între 2022 și 2024 pe consolidarea prezenței pe piețele existente, prin intermediul a peste 60 de magazine în România, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia. Începând cu anul 2025, Teilor va explora extinderea în Germania, Austria, Slovacia și alte piețe, vizând a deschide între patru și șase magazine noi pe an în locații premium plus.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: