Contractul pentru proiectarea secţiunii Eroilor 2 – Iancului de pe magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Pantelimon va fi semnat vineri. Cum explică ministrul Drulă renunţarea la linia completă de metrou până la Otopeni: „Ar fi o investiţie piatră de moară”

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/Metrorex

Contractul pentru proiectarea secţiunii Eroilor – Iancului de pe Magistrala V Drumul Taberei – Pantelimon va fi semnat vineri cu firma din Italia care a câştigat licitaţia, a anunţat astăzi, la conferinţa de bilanţ, ministrul demisionar al transporturilor, Cătălin Drulă.

3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SpA & SWS Engineering SpA & Coding S.R.L. & Metrans Engineering S.R.L. este o asociere cu lider din Italia din care face parte şi firma care va realiza şi proiectarea metroului din Cluj Napoca, contractul pentru secţiunea centrală a M5 având o durată de 5 ani şi un cost estimat de 70 de milioane de lei. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Magistrala VI Băneasa – Aeroport Otopeni „piatră de moară”

A doua secţiune a Magistralei M6 cu cele şase staţii de la Tokyo (zona comercială Băneasa) până la Aeroportul Otopeni nu este rentabilă pentru că nu ajunge la procentul de 5% pentru a fi fezabilă. Un raport al experţilor Băncii Europene de Investiţii (BEI) pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor arată că rata de rentabilitate este de doar 0,17 % (faţă de 5% pragul minim).

„Liniile de metrou trebuie făcute în zonele cu densitate mare de populaţie, cu blocuri, în cartierele mari, Pentru M 6 am publicat şi pe site acel studiu al BEI şi nu are această fezabilitate. Ar fi o investiţie piatră de moară pe care trebuie să o plătim. Se spune că această investiţie este finanţată din bani europeni, nu este dintr-un împrumut (n.r. aprox. 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei) şi trebuie să-i dăm înapoi. Mai mult decât atât, odată construită, subvenţia ne-ar costa milioane de lei pe săptămână penru a căra relativ puţini pasageri, asta în care Bucureştiul sufocat are nevoie de alte magistrale. Ar omorî alte investiţii mai importante”, a explicat ministrul Drulă.

Pentru prima secţiune a M6 (1 Mai – Băneasa) contractul pentru proiectarea şi execuţia structurilor ar putea să fie semnat cu turcii de la Alsim Alarko în funcţie de soluţionarea contestaţiilor.

„Trenul de Otopeni ajunge la 700.000 călători pe an

Transportul feroviar de călători la Aeroportul Otopeni este asigurat cu automotoarele CFR Călători de la cei doi operatori privaţi. Linia „a crescut” foarte mult şi ajunge la 600-700.000 de pasageri anualizat, a mai anunţat Drulă. Pentru că linia nu este foarte comodă, din 15 septembrie, pe timpul nopţii vor fi închideri pentru lucrări de reabilitare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.