Contract pentru semnalizare modernă pe rețeaua feroviară din România. Integrarea semnalizării va permite creșterea vitezei trenurilor și a siguranței feroviare

CFR Sursa Foto : CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a lansat o licitație pentru un studiu care să permită o semnalizare mai bună pe rețeaua de tren din România, ceea ce ar permite creșterea nivelului de siguranță feroviară, dar și a vitezei trenurilor.

Studiul de Fezabilitate pentru 5 loturi costă aproximativ 5 milioane de lei, iar centralizarea electronică va duce la reducerea cheltuielilor cu personalul și întreținerea echipamentelor, precizează CFR Infrastructură.

În cele 5 loturi sunt incluse toate cele 8 regionale de cale ferată: București și Craiova (lot 1), Timișoara și Cluj (lot 2), Brașov (lot 3), Iași și Galați (lot 4) și separat Regionala Galați (lot 5), potrivit documentelor SEAP.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciului de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară.  Modernizarea instalațiilor, atât a celor din stații, cât și a celor din interstații, are rolul de a crește siguranţa traficului feroviar, dar și de a îmbunătăţii capacitatea sectoarelor feroviare, prin utilizarea de echipamente moderne. Din punct de vedere al beneficiilor centralizării electronice, se evidențiază pe lângă componenta de siguranţă și capacitate, și scăderea semnificativă a cheltuielilor companiei cu personalul și întreținere, ceea ce ar conduce la o mai eficientă utilizare a fondurilor, pentru asigurarea unei infrastructuri feroviare atractive, pentru operatorii de transport pe calea ferată și beneficiarii acestora. De asemenea, creșterea nivelului de centralizare al sistemului de semnalizare, prin centralizarea instalațiilor și integrarea acestora în centre de management ale traficului, rezolvă problema deficitului de personal, contribuie la îmbunătăţirea siguranţei circulației trenurilor și, nu în ultimul rând, conduce la creșterea vitezei de circulaţie pe secțiile modernizate”, a transmis administratorul rețelei feroviare din România.

Pe rețeaua feroviară sunt 917 stații de tren deservite de 1.029 de instalații de semnalizare cu diferite niveluri de centralizare, potrivit informațiilor Club Feroviar. Personalul CFR Infrastructură care activează în managementul traficului feroviar este de aproximativ 10.000 salariați, adică 41% din totalul angajaților CFR SA.

Durata contractelor pentru cele 5 loturi este de 10 luni, finanțarea este cu fonduri de la buget, iar ofertele pot fi depuse până la sfârșitul lunii martie.

Pe singura magistrală feroviară care se modernizează cu fonduri europene (Sighișoara – Simeria – Arad) viteza trenurilor de călători poate crește de la 140 km/h la 160 km/h după finalizarea lucrărilor de semnalizare ERTMS 2 pe aprox. 80 de kilometri între Sighișoara – Mediaș și Blaj.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: