Producătorul german de componente auto şi anvelope Continental AG analizează vânzări de active şi reduceri suplimentare de costuri pentru a proteja recompensele acordate investitorilor şi a relansa divizia automotive, care în ultimii ani a rămas în urma rivalilor, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Continental, companie care este prezentă şi în România, a anunţat luni că intenţionează să se separe de divizia de „user experience”, care produce display-uri pentru interiorul automobilelor, pentru a o pregăti de o potenţială vânzare, schimbare de proprietar sau ofertă publică iniţială. De asemenea, Continental îşi va reduce cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare, a anunţat luni grupul german la o întâlnire cu investitorii, organizată la Hanovra.
Toate aceste iniţiative vor ajuta divizia automotive “să devină mai bună, rapidă şi mai agilă”, a declarat directorul financiar de la Continental, Katja Garcia Vila.
Continental, companie a cărei valoare de piaţă a scăzut cu aproape 40% în ultimii cinci ani, se numără printre giganţii industriali germani care au fost afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente. Odată cu tranziţia la automobilele pe baterie, avansul industriei auto germane se evaporă.
La reuniunea de luni cu investitorii, Continental a anunţat că intenţionează să ajungă la vânzări cuprinse între 51 şi 56 de miliarde de euro în următorii trei-cinci ani, de la 39,4 miliarde de euro anul trecut. Divizia automotive ar urma să asigure jumătate din cifra de afaceri totală. De asemenea, Continental a majorat planurile privind procentul din profit alocat pentru plata dividendelor până la 40% din profitul net, de la 30% anterior.
Pe lângă separarea de divizia de “user experience”, grupul german a informat că analizează şi alte active din domeniul automotive care generează vânzări de aproximativ 1,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că aproximativ un sfert din întreaga divizie automotive este sub revizuire.
Continental a anunţat anterior eliminarea mai multor mii de posturi pentru a reduce cheltuielile cu aproximativ 400 milioane de euro pe an, începând din 2025. Măsurile suplimentare anunţate luni includ diminuarea numărului de facilităţi de cercetare ale grupului, care în prezent se situează la 82, pentru a reduce cheltuielile cu cercetare&dezvoltarea până la 11% din vânzări peste doi-trei ani şi la mai puţin de 10% din vânzări în trei-cinci ani, de la un nivel de 12% prognozat pentru acest an.
Însă, orice modificare strategică de direcţie la Continental va avea nevoie de sprijinul acţionarului majoritar, familia Schaeffler, care în prezent îşi revizuieşte imperiul din industria auto. Clanul care controlează Continental şi Schaeffler AG încearcă acum să preia cealaltă jumătate din acţiunile Vitesco Technologies Group AG pe care nu le deţine, într-o tranzacţie de 3,8 miliarde de euro.
Grupul Continental are aproximativ 200.000 de angajaţi în 57 de ţări din întreaga lume, dintre care 59.000 în Germania.
Toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi.