Contestație la contractul pentru supervizarea Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești

Valea oltului

Asocierea ACTIV Proiectare Infrastructură S.R.L. (Leader),EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi, unul dintre ofertanți, a depus o contestație pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești.

Contestația vizează o solicitare de clarificare transmisă de CNAIR în mai, în etapa de evaluare a procedurii de achiziție, care se referă la existența anterioară a unor relații comerciale între o soietate terță față de procedure de atribuire și față de asocierea API și unul dintre membrii asocierii ce formează antreprenorul contractat să proiecteze și să execute lotul de autostradă.

Asocierea cere anularea solicitării de clarificare și obligarea CNAIR la continuarea procedurii de evaluare a ofertei sale.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Contestatarul susține că solicitarea de clarificare nu este întemeiată, situațiile nereprezentând conflict de interese.

Amintim că CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Licitația a fost deblocată la începutul lunii după ce consultanții au depus numeroase solicitări de clarificare, iar vineri, 15 martie, la termenul -limită au depus oferte următoarele firme :

1. Ofertant unic : TPF INGINERIE SRL,

2. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),S INFRA TENDER S.R.L.,BOTEK,

3. Asociere : ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (Leader),EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi,

Lotul 3 Cornetu – Tigveni este cel mai lung lot dintre cele 5 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, are cele mai multe structuri și cel mai lung tunel, la Poiana de 1700 metri, iar WeBuild a început lucrările pregătitoare (defrișări, organizare de șantier). Lucrările efective vor începe fără consultant de specialitate pentru că procedura de achiziție pentru supervizor nu se poate finaliza cu semnarea contractului mai devreme de sfârșitul verii (în situația fără contestații). Datele oficiale arată că WeBuild are termen 15 aprilie pentru depunerea Proiectului Tehnic pentru Autorizația de Construire, după cum Economedia a explicat aici. Pentru lotul 2 Boițaa – Cornetu (31 km), cel mai greu lot de pe A1, CNAIR a semnat contractul de supervizare cu IRD Engineering pentru 106 milioane lei.

Contractul a fost suspendat pentru că proiectanții interesați au depus 28 de clarificări, iar CNAIR a publicat și răspunsurile la întrebările/clarificările consultanților interesați. Din totalul de 100 de puncte, CNAIR a stabilit 30% prețul ofertei, 10% experiența coordonator contract (direct proporțional), 8 % experiență inginer tuneluri (punctaj invers proporțional), 5% experiență inginer poduri (invers proporțional).

Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor este 12 iunie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: