Producătorul german de automobile Opel a oprit o expansiune care era planificată în China, pe fondul tensiunilor geopolitice dintre Beijing, pe de o parte, şi Statele Unite şi Uniunea Europeană pe de altă parte, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de cotidianul Handelsblatt, transmite Reuters, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat decizia, invocând dificultăţile actuale din sectorul auto.

Pe lângă tensiunile geopolitice, politicile stricte de zero Covid ale Chinei fac şi mai dificilă intrarea pe o piaţă deja competitivă, a scris Handelsblatt.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

De asemenea, producătorul auto nu are modele atractive care să-l deosebească de producătorii locali, se arată în articol, o dificultate împărtăşită de producătorii de automobile străini care luptă să se extindă, în special pe piaţa vehiculelor electrice din China.

Cererea de automobile din China a fost afectată de restricţiile de energie şi de blocajele extinse din oraşele mari.

Volvo, Toyota şi Volkswagen fie şi-au suspendat producţia, fie şi-au pus fabricile în sisteme cu circuit închis, iar aceste măsuri încă le afectează producţia.

Investiţiile europene în China sunt din ce în ce mai concentrate la câteva companii mari care îşi dublează investiţiile, în timp ce jucătorii mai noi se feresc de riscurile în creştere, a arătat un raport recent al firmei de cercetare Rhodium Group.

”În aceste circumstanţe şi ţinând cont de volumele necesare pentru a avea un impact real, Opel îşi încetează planurile de intrare pe piaţa chineză”, a declarat compania publicaţiei Handelsblatt.