Producătorii globali de vehicule electrice apelează la tehnologii avansate pentru a se întrece între ei și cu mărcile naționale pe piața chineză, intens competitivă, scrie CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

China este cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, cu 5,9 milioane de unități vândute în 2022, captând 59% din vehiculele electrice vândute la nivel global, potrivit Canalys. Datele Counterpoint Research au arătat că mărcile naționale comandă 81% din piața EV, BYD, Wuling, Chery, Changan și GAC fiind printre principalii jucători.

“Mărcile autohtone din China conduc piața în ceea ce privește dezvoltarea și implementarea sistemelor avansate de conducere asistată, valorificând avantajele lor de intrare timpurie în sectorul vehiculelor electrice și inteligente”, a arătat firma de cercetare Canalys într-un raport recent.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Aceste mărci au un avantaj față de alte societăți mixte în ceea ce privește planificarea și execuția sistemelor inteligente de conducere asistată.”

China va fi în continuare cea mai mare piață de vehicule electrice din lume în 2025, situându-se la o cotă de piață de 40%-45%, scria într-un raport din luna mai, al BofA Securities.

“Produsele EV din China sunt mult mai competitive decât înainte.”, au declarat analiștii de la BofA Securities. Dar acești jucători globali își intensifică acum eforturile.

Vineri, BMW China a anunțat că accelerează dezvoltarea funcțiilor de conducere autonomă fără mâini, cunoscute și sub numele de funcții de nivel 3 sau L3. BMW China a declarat că intenționează să le lanseze până la sfârșitul anului 2023 sau începutul anului 2024 și va asigura conformitatea cu reglementările locale.

Conducerea autonomă L3 nu a fost aprobată pe scară largă în China, deși unele companii, inclusiv producătorul autohton de vehicule electrice Xpeng, au fost autorizate să testeze tehnologia.

Săptămâna trecută, grupul german Volkswagen a declarat că investește aproximativ 700 de milioane de dolari în Xpeng și preia o participație de 4,99% din companie.

“Accelerăm acum extinderea portofoliului nostru local de produse electrice și, în același timp, ne pregătim pentru următoarea etapă de inovare”, a declarat Ralf Brandstätter, membru al consiliului de administrație al Volkswagen AG pentru China.

Volkswagen și Xpeng vor dezvolta împreună două noi vehicule electrice care vor încorpora software-ul său avansat de asistență a șoferului pentru piața chineză și își propune să le lanseze pe piață în 2026.

Tesla și mărcile chineze de EV-uri promovează tehnologia de autoconducere pentru a atrage cumpărători – cu gândul la conducerea complet autonomă.

Pe măsură ce atenția investitorilor se îndreaptă către vehiculele electrice, analiștii se așteaptă ca aceste acțiuni auto să crească vertiginos

De exemplu, BYD colaborează cu Nvidia și Horizon Robotics pentru a dezvolta tehnologia de conducere autonomă. Luni, producătorul auto chinez Leapmotor a anunțat că a dezvoltat o nouă platformă și că intenționează să o licențieze altor producători auto pentru a realiza vehicule electrice inteligente.

În aceeași zi, constructorul auto japonez Toyota a declarat că își va intensifica dezvoltarea tehnologiei EV, în încercarea de a concura pe piața chineză.

“Piața chineză crește într-un ritm fără precedent. De asemenea, Toyota va lucra împreună, ca grup, pentru a reforma modul în care lucrăm & gândim pentru a supraviețui în China”, a declarat Tatsuro Ueda, CEO al Toyota pentru China.  “Prin promovarea dezvoltării locale … vom încerca să dezvoltăm și să oferim produse competitive care pot satisface clienții chinezi într-un ritm rapid.”