Consiliul Naţional al IMM-urilor solicită retragerea proiectului referitor la obligaţia de a comunica noi date către ANAF

Documente, birocratie Foto: Pexels.com

Colegiul Naţional al CNIPMMR solicită Guvernului retragerea proiectului de hotărâre prin care se introduce obligaţia de a comunica noi date către sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, transmite Agerpres.

“Colegiul Naţional al CNIPMMR, întrunit astăzi, 16.07.2024, a decis să solicite Guvernului retragerea proiectului de hotărâre privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, prin care se introduce obligaţia de a comunica noi date către sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale”, se arată într-un comunicat al CNIPMMR.

Potrivit Consiliului Naţional al IMM-urilor, modificările vor genera noi costuri în sarcina firmelor, iar în Codul Fiscal nu există o prevedere care să le dea dreptul de a deduce costul generat de această nouă reglementare asupra caselor de marcat, din impozitul plătit de către antreprenor, pentru a compensa parţial efortul de conformare la noile modificări cu atât mai mult cu cât acestea sunt făcute în scopul creşterii colectării TVA la bugetul de stat.

La momentul actual, antreprenorii nu mai beneficiază de facilitatea fiscală de deducere a costului cu aparatele fiscale din impozitul pe profit/impozitul pe micro, deşi toate aceste costuri sunt suportate de mediul de afaceri în scopul digitalizării sistemului fiscal, precizează sursa citată.

De asemenea, reprezentanţii IMM-urilor arată că proiectul de act normativ a fost elaborat fără ca partenerii sociali să fie consultaţi şi fără o analiză de impact cu privire la implicaţiile sale.

“Nu au fost analizate costurile suplimentare pe care le generează implementarea noilor date ce se cer a fi cuprinse pe bonul fiscal şi transmise către ANAF în format XML şi care vor fi suportate de antreprenori şi nu se menţionează care este durata de timp în care distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale pot realiza modificările prevăzute de hotărâre, astfel încât activitatea economică să nu fie blocată sau expusă riscului aplicării unei sancţiuni contravenţionale”, se mai arată în comunicatul CNIPMMR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: