Consiliul Județean Prahova vrea să construiască centuri la Comarnic, Bușteni și Azuga / CNAIR „readuce la viață” site-ul Autostrăzii Ploiești – Brașov, inactiv de la plecarea lui Drulă

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Consiliul Județean Prahova propune construirea unor centuri în stațiunile Comarnic, Bușteni și Azuga de pe Valea Prahovei, cele două proiecte pentru fluidizarea circulației pe DN 1 fiind discutate marți, într-o ședință comună cu responsabili din Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri pentru a corela investițiile cu variantele de traseu ale Autostrăzii Ploiești – Brașov.

Ar fi a treia încercare de realizare a unor centuri pe DN 1, de această dată a autorităților locale după ce primele două, ale CNAIR, au eșuat. (n.r în 2017 s-a lansat o licitație pentru centuri la Comarnic și Bușteni pentru ca în 2020 să fie lansată o licitație pentru Centura Comarnic la profil de autostradă, de asemenea, anulată).

Întâlnirea de la sediul Consiliului Județean Prahova marchează, de altfel, și reactivarea site-ului Autostrăzii Ploiești – Brașov, pagină de internet dedicată proiectului de infrastructură, care nu mai avusese nicio informare din 30 august 2021, din mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.

Termenul inițial pentru predarea propunerii de traseu era 15 august, însă Consitrans a întârziat livrarea documentației pentru 13 decembrie 2021 dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova, după cum Economedia a scris aici.

În cadrul întâlnirii de marți, CNAIR a cerut proiectantului să prezinte o nouă analiză pentru noduri la intersecția cu DN 71 Târgoviște – Sinaia și la Azuga.

„Marți, 11.01.2021, a avut loc o nouă întâlnire a reprezentanților CNAIR cu cei ai autorităților locale din zonele care sunt poziționate pe variantele de traseu ale obiectivului de investiție “Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov”. În cadrul acestei ședințe, Prestatorul a prezentat participanților variantele de traseul studiate în cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 1, precum și corelarea acestora cu proiectele derulate de către CJ Prahova (VO Bușteni – Azuga, VO Comarnic, etc). De asemenea, s-a stabilit ca proiectantul să realizeze o nouă analiză în ceea ce privește posibilitatea de realizare a unui nou nod rutier între Bușteni și Azuga, în zona Cimitirului Azuga, pentru conexiunea Autostrăzii Ploiesti-Brasov cu VO Busteni – Azuga și un nod rutier în zona DN 71”, a transmis CNAIR.

Tronsoanele „critice” de la Comarnic și Bușteni, acolo unde se formează cele mai mari cozi de pe DN 1 Valea Prahovei, pot fi lansate în licitație pentru execuție în 2023, în avans față de calendarul proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov, explica săptămâna trecută, la B1 TV, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Explicând modul în care a urmărit derularea proiectului pentru Autostrada – Ploiești Brașov, Drulă a menționat că a cerut Consitrans să predea cu prioritate, în avans față de graficul întregului proiect, tronsoanele Ploiești – Comarnic respectiv Bușteni, unde se propune un tunel. „Am avut o discuție cu consultantul și le-am spus că sectorul de la Ploiești la Comarnic, inclusiv partea de ocolire de la Comarnic, să fie prioritizat și livrat mai devreme, pentru sectorul cu tunel care ocolește orașul Bușteni, documentația să fie livrată în vans față de termen. Privim către viitor, dacă insistă (n.r. ministrul Grindeanu) pe aceste două sectoare, atunci licitația pentru execuție poate fi lansată în avans, iar în 2024, la termenul contractual, să se liciteze restul autostrăzii. Un contract semnat pentru execuția lucrărilor este mai mult decât am avut vreodată pe Ploiești-Brașov”, spune Drulă.

Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu va fi nimic!
    Coruptii din CJ Ph o să îi doara la bască de centuri ocolitoare!
    Azi s-a mancat, s-a baut si se mai intalnesc ca sa faca nimic!
    Iar analize, iar studii, iar variante iar prostie pura!
    Sadomasochisti romani!
    Aveti de asteptat la o noua cântare autostrada / centuri mposibile!
    Bla,bla!
    In mod real nu se poate face aberatia cu centurile ălea!
    Nu e posibil si vor ramane cioturi!
    Apoi nu inteleg de ce nu-s capabili sa faca interjudeteanul ala de 38 km dintre Campina-Sacele?
    Care ar prelua o treime din traficul din V.Ph!

  2. Pai iti spun eu Trandafire. Nu e vba de Campina ci de la Val Doftanei iar drumul.de care zici ar distruge fauna si flora. Exista un drum neasfaltat, foarte putin folosit dar bine ca e asa.
    Povestea cu centurile, sa ramana poveste. Mie unul nu mi place ideea nici de autostrada nici de ocolitoare. In timpul saptamanii e liber traseul. Doar la sfarsit de saptamana se aglomereaza ca deh, de duc oamenii la distractie. Atat au invatat, sa se simta bine: sa bea, sa isi burduseasca pantecele cu mancare, sa doarma si sa “schieze” ca sa dea jos kg.
    Se imbulzesc pe poarta cea larga a pierzarii, fiii si fiicele intunericului…si isi mai trag si copiii dupa ei, vai de sufletele lor !!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.