Odată cu încălzirea globală, criza climatică, războiul din Ucraina şi criza energetică, digitalizarea a devenit o prioritate, spun reprezentanții Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). Începând de anul acesta, CONAF derulează, în calitate de partener, două proiecte în domeniul digitalizării afacerilor din bani europeni.
Digitalizarea înseamnă un sprijin complex pentru angajaţi, care duce şi la o îmbunătăţire a calităţii proceselor, scăderea costurilor de producţie şi o eficientizare a sectorului, dezvoltarea unei pieţe competitive şi la încurajarea eficienţei energetice.
Ajutoarele pentru cercetare, dezvoltare şi inovare (CDI) puse la dispoziţie de Comisia Europeană au scopul de a sprijini tranziţia verde şi cea digitală în Europa, prin facilitarea investiţiilor public-private în inovare şi cercetare, precum şi în infrastructuri de testare şi experimentare.
Dacă în unele domenii ale sectorului energiei există deja tehnologii digitale care au nevoie de sprijin pentru a se extinde, în alte domenii este nevoie de stimularea serviciilor energetice digitale.
„Digitalizarea ajută business-urile să devină mai eficiente, reducând semnificativ din costuri. Tendinţa actuală în domeniul afacerilor este de a adopta măsuri concrete de modernizare a proceselor. Digitalizarea informaţiilor creşte nivelul de credibilitate, oferă companiilor mici oportunităţi mari. Dar digitalizarea implică şi o corelaţie între mediul privat şi autorităţile publice. La aceeaşi masă, trebuie să se aşeze mediul privat şi mediul public, marile companii furnizoare de digitalizare şi societatea civilă, astfel încât procesul de digitalizare să fie dinamic. Este nevoie să schimbăm mentalitatea potrivit căreia digitalizarea înseamnă pierderea locurilor de muncă. Efecte complementare adoptării digitalizării sunt crearea de competenţe şi îmbunătăţirea abilităţilor. Acest proces de transformare poate fi un instrument extrem de util, dacă este suficient de bine înţeles. Trebuie să venim în faţa autorităţilor cu soluţii pentru dezvoltarea sustenabilă a potenţialului uriaş pe care inteligenţa românească îl are”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin.
Începând de anul acesta, CONAF derulează, în calitate de partener, două proiecte din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Primul proiect, „Evoluție prin digitalizare – Îmbunătățirea competențelor digitale pentru angajații IMM din 2014-2020” este implementat alături de Camera de Comerț și Industrie Brașov. Cel de al doilea proiect, „#ITforENERGY – Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe în domeniul IT pentru angajații IMM din sectorul energetic” este demarat alături de Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG). Obiectivele generale ale proiectelor susțin dezvoltarea capitalului uman prin promovarea culturii antreprenoriale, în vederea creșterii competitivității, adaptabilității și sustenabilității tuturor angajaților din IMM-uri.
În 2022, CONAF, în parteneriat cu Vodafone Business, a demarat proiectul naţional „Digital Up – Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri”. Evenimentul de debut a avut loc în luna septembrie, la Constanţa. Seria de conferinţe a continuat la Braşov, în luna octombrie, urmând ca în 22 noiembrie să ajungă la Iaşi și anul viitor la București, Cluj și Timișoara. Evenimentul este dedicat conștientizării, formării continue și găsirii de soluții viabile pentru scale-up-ul oricărui business care își propune accelerarea gradului de competitivitate a IMM-urilor