Toate companiile din subordinea Ministerului Transporturilor (peste 50) vor avea manageri profesioniști cu mandate de 4 ani numiți în urma unor concursuri organizate pe OUG 109/2011, a anunțat ministrul de resort Sorin Grindeanu.
În prezent, nicio companie din subordinea Ministerului nu are o conducere executivă cu mandat de 4 ani, ci doar numiri interimare, pe 4+2 luni, numirile făcându-se fără concursuri la decizia Consiliilor de Administrație, exclusiv cu acceptul conducerii ministerului, respectiv la semnătura premierului dacă este vorba despre președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (rang de secretar de stat).
Fiind numiți politic, pe perioadă limitată și cu riscul iminent al schimbării pe motive care nu țin de performanță, directorii interimari sunt, de multe ori reticenți în a începe măsuri curajoase de reforme sau proiecte pe termen mai lung și „tremură” la apropierea expirării mandatului, neștiind dacă vor prinde sau nu o prelungire. Este o practică perpetuată de la ministru la ministru, indiferent de culoarea politică. Exemple recente sunt cazurile de la Regionalele CNAIR București și Brașov, unde PSD trimite oameni de partid.
Două firme de recrutare, Pluri Consultants și și Fox Management Consultants, vor face selecția candidaților, a explicat Grindeanu.
„Începem recrutarea unor echipe manageriale performante pentru toate companiile aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor! Am semnat Acordul Cadru cu cele două firme care vor recruta membrii Consiliilor de Administrație. Procesul de recrutare se va desfășura în regim de concurență între cele două firme câștigătoare. Selecția candidaților se va derula transparent, în conformitate cu prevederile OUG 109/ 2011 / Legea 111/2016 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Vreau să construim echipe manageriale profesioniste, cu mandate de 4 ani, pentru a asigura continuitatea în managementul companiilor. Acest lucru va determina creșterea absorbției fondurilor europene, dar și creșterea eficienței financiare a companiilor! Astfel putem recupera decalajele de care suferă acum infrastructura din România”, a explicat Grindeanu.
Pe lângă companiile vechi din subordinea Ministerului, selecția unui manager profesionist trebuie să se facă și la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) atunci când va fi operaționalizată.
În toamna anului trecut, fostul ministru Cătălin Drulă îl numise pe inginerul Marin Griguță șef interimar la CNIR.