Companiile aeriene se întrec să ofere Wi-Fi gratuit la bord, deoarece călătorii cer „Netflix la înălțime”

avion, internet în avion Sursa foto: pixabay.com

Accesul gratuit la internetul Wi-Fi la bordul aeronavelor a devenit cel mai recent câmp de luptă între cele mai importante companii aeriene din lume, pe măsură ce serviciul, cândva scump și nesigur, oferă în sfârșit o calitate comparabilă cu cea de acasă, scrie Fortune.

În ultimele săptămâni, Delta, United, Japan Airlines, Air France și alți transportatori mondiali au încercat să se întreacă reciproc prin anunțuri concurente privind sosirea sau extinderea conectivității la bord.

În contrast puternic cu practica din ce în ce mai răspândită de taxare a pasagerilor pentru servicii care odată erau incluse în prețul biletului – cum ar fi verificarea bagajelor sau selectarea locurilor – companiile aeriene promit în cea mai mare parte că wifi-ul lor de mare viteză este gratuit.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Fabien Pelous, responsabil cu experiența clienților la Air France, a declarat că planul companiei aeriene de a introduce wifi gratuit în 2025 va reprezenta un salt calitativ pentru clienți, admițând că serviciul de până acum „nu era satisfăcător”.

„Ne-am uitat la starea pieței și există noi jucători, inclusiv Starlink, ale căror tehnologii de ultimă oră oferă o calitate a internetului aproape echivalentă cu cea de acasă”, a declarat Pelous pentru AFP.

Primele experimente au început în 2004 cu Boeing și Lufthansa, iar de atunci companii precum ViaSat, Panasonic și Thales au dezvoltat produse care echipează în prezent sute de avioane.

Constelațiile de sateliți cu orbită joasă, precum Starlink, „au schimbat regulile jocului”, a declarat Seth Miller, proprietar al PaxEx, un site care se ocupă de călătoriile de afaceri.

Starlink al lui Elon Musk echipează deja avioanele Hawaiian Airlines și ale transportatorului american JSX.

În timp ce sateliții clasici de telecomunicații orbitează până la 35.000 de kilometri de Pământ, sateliții constelației se află la doar 600 de kilometri altitudine, reducând considerabil latența și permițând streamingul video.

„Nu vom mai fi dependenți de alegerile de filme ale companiilor aeriene, vom putea accesa Amazon Prime sau Netflix”, a declarat Paul Chiambaretto, profesor de strategie de marketing la Montpellier Business School.

Iar pentru transportatori, „nu doar să o facă gratuită, ci și să se asigure că este o soluție bună, este un fel de Sfântul Graal” în ceea ce privește satisfacția și loialitatea clienților, a declarat Miller de la PaxEx.

Cât de „gratuit”?

Cu toate acestea, „gratuit” poate fi relativ, a declarat Joe Leader, director general al Airline Passenger Experience Association.

Delta, United și Air France oferă wifi gratuit de mare viteză doar membrilor programelor lor de fidelizare. Înscrierea nu costă nimic, dar oferta wifi oferă noi oportunități de marketing.

Deoarece unii clienți ar putea prefera să nu se înscrie, Apex sfătuiește companiile aeriene să continue să ofere alternative de plată pentru pasagerii care nu doresc să își împărtășească datele în schimbul conectării.

Pentru Air France, instalarea wifi-ului Starlink pe mai mult de 220 de avioane va lua timp și va costa „zeci de milioane de euro”, a declarat Pelous, dar se aliniază poziționării sale ca transportator de vârf.

„Sunt convins că, în trei-patru ani, nimeni nu va mai înțelege că odată nu aveam conexiuni acceptabile la bordul avioanelor”, a spus el.

Cum se vor comporta pasagerii

Banda largă la bord prezintă noi provocări pentru companiile aeriene și însoțitorii de bord, care deja trebuie să facă față unor pasageri uneori indisciplinați.

„Nu vrem să petrecem 12 ore dintr-un zbor transoceanic alături de cineva care vorbește pe Skype”, a spus Chiambaretto. „Și apoi există și mulți pasageri care sunt foarte fericiți să fie deconectați în timpul unui zbor.”

Leader este de acord că companiile aeriene trebuie să găsească echilibrul potrivit.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: