Compania românească de transformare digitală Connections Consult a raportat venituri mai mari cu 21%, dar profitul net a scăzut. „Anul 2023 va fi dificil pentru marea majoritate a companiilor”

Bogdan Florea, CEO Connections Foto: Bogdan Florea, CEO Connections

Connection, grup de companii de transformare digitală, listat pe Piața Principală a Bursei de Valori București, a raportat venituri din exploatare de 25,2 milioane lei, pentru primul semestru al anului curent, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut, însă un profit net în scădere.

Profitul net al companiei a fost de 968.429 lei în primul semestru al anului, deși compania estima un profit de 1.205.086, și a scăzut oricum de la un rezultat net de 1.363.116 lei în prima jumătate a lui 2021.

Compania susține că extinderea liniei de business care presupune livrarea de servicii personalizate pentru dezvoltare software a fost unul dintre factorii care au contribuit la creșterea veniturilor companiei.

Totodată, integrarea de noi clienți externi proveniți din țări precum Elveția și Germania, dar și creșterea generată de proiectele publice din România oferă o premisă solidă pentru menținerea țintei de buget anunțată de Connections la începutul anului 2022, respectiv venituri consolidate de aproximativ 60 milioane de lei și EBITDA de aproximativ 5,6 milioane de lei.

„Connections a demonstrat că este competentă, energică și capabilă să producă o dinamică pozitivă într-un context economic local și global unic în ultimii 80 de ani. În ciuda provocărilor din piață, rămânem optimiști că rezultatele anului 2022 vor atinge ținta bugetată la început de an ”, a declarat Bogdan Florea, CEO Connections SA.

În primele 6 luni din 2022, Connections Consult a operat o majorare de capital cu 1,08 milioane lei, cu multiplicarea acțiunilor în proporție de 1:11 și a investit în deschiderea unui birou în Statele Unite ale Americii. De asemenea, compania a achiziționat 25% din societatea 10plus FUTURE EDUCATION SRL – cu care are în plan construirea unei platforme de ed-tech cu acoperire națională și apoi, regională.

„În prezent, avem deja o înțelegere mai bună asupra rezultatelor din 2022 și a provocărilor cu care ne-am confruntat. Am învățat multe lucruri noi – atât în zona de guvernanță corporativă, cât și în cea de piață de capital, beneficiind, în același timp, nu neapărt voit, de un context extrem de tulbure, la nivel economic și geostrategic. Acum știm deja că piețele globale se pregătesc pentru o contracție accentuată, cu influențe nefaste din direcția inflației galopante, a crizei energetice și a celei alimentare. Aceste elemente ne îndreptățesc să evaluăm anul 2023 ca un an dificil pentru marea majoritate a companiilor. Connections pregatește din această toamnă strategia pentru 2023 pentru a putea miza în mod realist pe o creștere substanțială anul viitor”, a mai declarat Bogdan Florea.

Connections își exprimă încrederea că atât 2022, cât, mai ales, 2023, vor reprezenta ani de referință în istoria companiei, cu rezultate peste estimările inițiale incluse în memorandumul emis cu ocazia plasamentului privat și peste așteptările pieței, într-un context complicat la nivel economic și geostrategic.

Foto: Bogdan Florea, CEO Connections

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *