Inginerii aerospațiali au petrecut mulți ani încercând să reducă greutatea aeronavelor pentru a economisi combustibil. Compania aeriană Deutsche Lufthansa procedează acum invers pe unele avioane, pentru a le oferi clienților de la clasa întâi o noapte bună de odihnă, scrie Bloomberg.
Conform unei declarații a companiei, filiala elvețiană a grupului german va adăuga o greutate de plumb la coada unora dintre aeronavele sale pentru a atenua un dezechilibru de la o parte la alta cauzat de noua sa cabină de clasa întâi. Inginerii vor adăuga așa-numita „placă de echilibrare” pentru a compensa greutatea suplimentară generată de un nou aranjament care va include paturi întinse și va găzdui maximum patru pasageri pe aeronavă.
„Swiss a decis să rămână fidelă promisiunii și aspirației sale de a fi un transportator aerian premium, angajându-se să își păstreze cabina First Class pe flota sa de aeronave pe distanțe lungi”, a declarat compania aeriană, explicând necesitatea greutății. Măsura va fi introdusă pe avioanele Airbus SE A330-300 pe zborurile către Coasta de Est a SUA, Canada și Orientul Mijlociu.
Decizia de a adăuga greutate în mod conștient vine în contextul în care companiile aeriene se confruntă cu o examinare amănunțită a impactului zborurilor asupra mediului. Conform Agenției Internaționale pentru Energie, transportul aerian generează aproximativ 2% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Pentru Swiss, adăugarea de greutate va crește și mai mult consumul de combustibil și, prin urmare, emisiile de dioxid de carbon pe pasager ale companiei aeriene.
Un singur pasager de clasa întâi care călătorește dus-întors de la Zurich la New York generează aproximativ 14 tone de dioxid de carbon, conform site-ului de compensare a emisiilor climatice MyClimate. Această cantitate este de aproximativ cinci ori mai mare decât emisiile generate de un călător la clasa economică, unde scaunele au devenit mai subțiri și, prin urmare, mai ușoare – contribuind la dezechilibrul din aeronavă.