Compania de Drumuri a semnat cu Ozaltin contractul pentru viaductele scoase din contractul cu UMB de pe Lotul Nădășelu – Zimbor / Termen de 2 ani și 4 luni, la limită pentru a prinde finanțarea din PNRR

Autostrada Transilvania Lot UMB Nădășelu

Compania de Drumuri a semnat, miercuri, la Cluj-Napoca, cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB, oferta Ozaltin (singura ofertă depusă) fiind declarată conformă. Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), aflat la 72% execuție, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică. La eveniment au participat și premierul Marcel Ciolacu, președintele PNL Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„Am soluționat astăzi o situație care provoca probleme majore pe unul din șantierele Autostrăzii Transilvania (A3)! Semnarea astăzi la Cluj-Napoca a contractului pentru construcția a două viaducte în lungime de 1,2 km și 2 km, face posibilă evitarea zonelor cu alunecări de teren de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești”, a transmis directorul CNAIR Cristian Pistol.

Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Anunțul șefului CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăești a Autostrăzii Transilvania A 3 ! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:

– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.” -Cristian Pistol.
„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Mihăești – Caracal și la contractul pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (contract reziliat Tirrena Scavi).
Lotul PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare iunie 2026, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru 28 decembrie 2026. De la Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km), pe Lotul Meseș, CNAIR a prelungit cu o lună, până pe 28 iunie 2024, termenul pentru desemnarea câștigătorului după cum Economedia a explicat aici. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că speră ca în următoarele săptămâni să închidă și evaluarea pentru acest contract de 40 de kilometri, care va fi cel mai mare contract semnat vreodată la Ministerul Transporturilor, în jur de un miliard și jumăte de euro.

Comentarii

  1. au semnat contractu cu cateva zile inainte de alegeri ca sa dea impresia ca ei construiesc in romania
    de parca nu din banii nostri se fac
    ei doar incurca ca au tinut acest contract nesemnat atata timp gu.noaiele

    si al 2 viaduct se poate face mai scurt si mai drept daca nu se trece cu el drumu judetean de 2 ori

  2. Puternicele flatulențe electorale se opreac fix de luni 10 mai 2024 după numararea voturilor!😁
    O sa-l mai vedem pe Rolex Pensatu’ cum își linge rănile!

  3. Din pacate aici este si mana UMB; totul s-ar fi rezolvat cu contracte aditionale, dar nuuuu, din cauza ca sunt depasiti de toate santierele din tara au preferat sa ne F pe toti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *