Compania de Drumuri a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii de Centură A0

A0 Bucureşti Nord Foto MT Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a semnat, astăzi, cu antreprenorul român UMB, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 de pe Autostrada de Centură A0 Bucureşti Nord. Acest tronson are o lungime de 19 kilometri, se desfăşoară între DN 1 -Corbeanca şi DN 2 – Afumaţi, iar termenul de realizare este de 34 de luni, din care 12 luni proiectarea şi 22 de luni execuţie. Garanţia acordată este de 10 ani. Semnarea contractului a fost posibilă după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins pe 5 mai ultima contestaţie.

Este al doilea lot de pe A0 Bucureşti Nord cu contract de proiectare şi execuţie semnat, primul fiind pentru secţiunea de 4 kilometri dintre Cernica şi A2, tot cu firmele omului de afaceri băcăuan. Lotul a fost scos la licitaţie în 2020 pentru 880 de milioane de lei şi a fost câştigat de UMB cu o ofertă 830 de milioane lei. Pe acest lot de autostradă vor fi construite 10 poduri şi pasaje şi 2 noduri rutiere.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut constructorului să scurteze perioada de proiectare pentru a deschide şantierul peste cel mult un an. „I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeași seriozitate pe care a arătat-o până acum și să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă șantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă. Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureștiul și Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureștiului”, a scris ministrul Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

Actualul sector al Centurii Bucureşti Nord (DNCB) între DN 1 şi DN 2, deşi lărgit la patru benzi şi cu pasaje la intersecţiile principale, nu mai face faţă valorilor de circulaţie la nivel de autostradă, de aceea este nevoie de o legătură modernă între A1 Bucureşti – Piteşti, A3 Bucureşti – Ploieşti şi A2 – Autostrada Soarelui, notează în comunicatul de presă CNAIR.

„Investiția este necesară pentru a se realiza accesibilitatea la rețeaua TEN- T, dar și pentru a scoate pe cât posibil traficul de tranzit aferent Coridoarelor IV și IX Pan European din zona urbană pe care în situația existentă o traversează și o perturbă. În momentul de față, drumul existent – Centura Municipiului București – nu mai face față acestor volume de trafic, iar aducerea la parametrii tehnici corespunzători ai unui drum, parte dintr-un Coridor European, s-ar traduce prin costuri mari și nerentabile. Importanța acestui proiect rezultă din necesitatea realizării unei continuități între Autostrada A1 București – Pitești și Autostrada A2 București – Constanța”, arată Compania de Drumuri.

Pentru Loturile 1 şi 3 (A1 – DN 1 lungime 18 km, respectiv DN 2 – DN 3 în lungime de 8 km), unde au fost desemnaţi antreprenori din Turcia, contractele nu pot fi semnate din cauza contestaţiilor.

Pentru tronsonul de Sud al Autostrăzii A0, loturile 1 şi 2 (între A2 şi Bragadiru) sunt în execuţie cu un antreprenor din Turcia, iar în această vară va începe şi construirea lotului 3 Bragadiru – A1 cu antreprenorul Aktor din Grecia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: