Compania de Drumuri a preluat de la Primăria Capitalei ultimul kilometru al Bulevardului Prelungirea Ghencea, înainte de Pasajul Domnești. Ce lucrări va face CNAIR

Foto prelungirea Ghencea

Ministerul Transporturilor a avizat joi, proiectul pentru modernizarea ultimului kilometru al bulevardului Prelungirea Ghencea, un tronson preluat de la Primăriile București, Clinceni și Bragadiru care va fi lărgit la patru benzi, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Transferul este necesar pentru a prelua în condiții normale traficul de pe Pasajul Domnești, inaugurat pe 11 noiembrie. După inaugurarea primului sens giratoriu de pe Centura Capitalei, cozile s-au mutat dincolo de Centură, pe Prelungirea Ghencea, arteră rămasă la o singură bandă pe sens.

Licitația pentru execuția lucrărilor urmează să fie lansată în scurt timp, finanțarea investiției fiind asigurată prin POIM, deci cu termen limită de finalizare 2023. Proiectul de modernizare va include spațiul necesar pentru viitoarea linie de tramvai care va fi montată dacă PMB găsește banii, explică Scrioșteanu : ,,Proiectul privind modernizarea Prelungirii Ghencea și lărgirea la 4 benzi pe sectorul de drum asumat în plus a fost avizat de către CNAIR. A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii proiectarea conexiunii “Penetrație Prelungirea Ghencea -Domnești și supralărgire de Bulevardul Ghencea între strada Brașov și Terminal 41 cu Pasaj Domnești. Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Sectorului 6, Bragadiru și Clinceni și este cuprins între strada Mărăcineni și DNCB.

Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.
Principalele obiective propuse pentru cei 1,02 km sunt:
lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
realizarea pistelor pentru biciclete
amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
modernizarea sistemului de iluminat
realizarea sistemului de canalizare pluvială
amenajarea a 2 stații de autobuz
amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai, investiție viitoare a Primăriei Municipiului București”
Starea bulevardului și incapacitatea Primăriei de a termina lucrările au dus la organizarea a 14 proteste în ultimii 8 ani, protestele fiind ale Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea. Modernizarea carosabilului pe Prelungirea Ghencea a început în mandatul fostului primar, Gabriela Firea, dar lucrările au fost suspendate în 2020 din cauza lipsei fondurilor. PMB a lucrat doar pe tronsonul dintre strada Brașov și Râul Doamnei, sub un kilometru lungime, tronson care ar fi trebuit  recepționat în această toamnă. Întârzierea pentru continuarea lucrărilor de modernizare a fost cauzată și de boicotul PSD din Consiliul General (detalii aici)

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: