Compania de Drumuri a anulat licitația pentru modernizarea DN 1 S Șercaia-Hoghiz, la licitația lansată în aprilie fiind depusă o singură ofertă și peste costul estimat de Regionala de Drumuri Brașov, potrivit fostului secretar de stat în ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma ( mandatul Cătălin Drulă). DN 1 S este un fost Drum Județean care, la momentul transferului de la CJ Brașov la CNAIR se prezenta în stare ,,nesatisfăcătoare” și se afla în ,,situația critică de a fi declarat impracticabil” potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini. DN 1 S Șercaia -Hoghiz are o lungime de 24 kilometri și asigură legătura între două Drumuri Naționale Europene, DN 1 Brașov-Sibiu respectiv DN 13 Brașov-Sighișoara-Târgu Mureș, iar pe traseu este Fabrica de Ciment Romcim de la Hoghiz, a grupului CRH. CNAIR prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov ( DRDP Brașov) a făcut unele lucrări de reparații pe DN 1 S, reciclare in situ, o ranforsare a sistemului rutier. Valoarea licitației era de până la 117 milioane de lei, cu 14 luni proiectare și 36 de luni execuție. Anularea licitației este confirmată în SEAP.
Anularea licitației pentru DN 1 S se alătură altor proiecte de investiții pe care Compania de Drumuri le-a ratat în mandatul lui Sorin Grindeanu, spune Horațiu Cosma : ,,Grindeanu lasă Brașovul fără drumuri modernizate. Un nou eșec – dintr-o lungă serie – la Ministerul Transporturilor: a fost anulată licitația pentru modernizarea drumului național DN1S Hoghiz – Șercaia din Brașov
DN1S Hoghiz – Șercaia este un sector de aproape 24km de drum național ce conectează DN1 Brașov – Sibiu de DN13 Brașov – Tg. Mureș și reprezintă o variantă de ocolire nord-vestică a Brașovului pe direcția Transilvania – Valea Prahovei – București. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost lansată în aprilie, în iulie a fost depusă o ofertă ce a fost respinsă zilele trecute de CNAIR. Licitația s-a anulat automat. Motivul: Compania de Drumuri nu s-a obosit să pună costuri realiste. Estimarea lui Pistol a fost mult sub un preț realist al pieței.
Anul 2022 este un record negativ aproape absolut pentru Ministerul Transporturilor cu nenumărate licitații anulate și contracte reziliate. Iată câteva dintre ele:
– A1 Lugoj-Deva (cei 9km lipsă dintre Holdea și Margina)
– drumul de mare viteză Craiova – Lugoj
– A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia
– Autostrada A13 Brașov – Bacău
– modernizarea drumurilor naționale DN71 Târgoviște – Sinaia și DN67B Scoarța – Pitești
– legătura dintre uzina Ford și DX Craiova – Pitești (licitație de proiectare anulată de 3 ori)
– drumul expres Pitești – Mioveni
– centura Pitești Vest
– drumul de mare viteză Vatra Dornei – Suceava”
Drumul Național 1 S este alcătuit din două benzi, de câte 3 metri, parțial cu acostamente. Sistemul rutier este incomplet, prezintă cedări locale la marginea părții carosabile, majoritatea podețelor nu asigură siguranță pentru participanții la trafic ( gabarit necorespunzător, elemente structurale lipsă sau degradate). Pe traseu sunt 4 poduri și un pasaj superior peste linia de cale ferată industrială a Fabricii Hoghiz care nu mai corespund normelor actuale și prezintă degradări.