Qantas va rambursa sau va retrograda sute de pasageri cărora li s-au vândut zboruri la clasa întâi cu o reducere uriașă săptămâna trecută din cauza unei erori de codare, scrie BBC.
„Din păcate, acesta este un caz în care tariful a fost de fapt prea bun pentru a fi adevărat”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene australiene.
Joi, când oferta eronată a fost postată pe site-ul său, aproximativ 300 de persoane au rezervat rapid zboruri dus-întors între Australia și SUA, plătind cu 85% mai puțin decât tariful obișnuit la clasa întâi.
Qantas a declarat că va transfera pasagerii care au cumpărat biletele la preț avantajos la clasa business – o treaptă mai jos de clasa întâi – „fără costuri suplimentare”.
Clienții au plătit mai puțin decât o fracțiune din prețul obișnuit, tarifele reduse fiind disponibile pe site timp de aproximativ opt ore.
Acest lucru înseamnă că ar fi plătit câteva mii de dolari australieni pentru bilete care ar fi trebuit să coste mai mult de 20.000 dolari australieni (peste 12.000 de euro), oferindu-le dreptul la whisky și șampanie, un meniu alimentar à la carte, plus o saltea din spumă cu memorie și un „meniu de perne” atunci când doresc să doarmă.
Cu toate acestea, termenii și condițiile companiei aeriene stipulează atunci când clienții fac rezervarea că, dacă există o eroare sau o greșeală care este în mod rezonabil evidentă în prețul tarifului, compania aeriană are dreptul să anuleze rezervarea și să ofere o rambursare completă.
„Ca un gest de bunăvoință, refacem rezervările clienților la clasa business fără costuri suplimentare. Clienții au, de asemenea, opțiunea unei rambursări complete”, a afirmat Qantas.
Un pasager care călătorește la clasa business va plăti cu 65% mai puțin decât de obicei pentru biletul său, a declarat compania aeriană.