Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean: România, a treia țară ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale; potențialul departe de a fi atins

nave sulina incident canal dunare vapoare sursa foto: Captură video

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat vineri că România este a treia ţară în ceea ce priveşte volumul de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar a subliniat că potenţialul este departe de a fi atins, relatează Agerpres.

“În centrul discuţiei de astăzi s-a aflat Dunărea. Dunărea este, alături de Rin, o coloană vertebrală pentru transportul fluvial european, care se află la rândul lui în mijlocul politicilor de transport europene pentru că este un mijloc de transport foarte sustenabil. România operează pe Dunăre transport fluvial. Este a treia ţară după Olanda şi Germania ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar potenţialul este departe de a fi atins. Pentru a vă da un exemplu, pe componenta de Dunăre despre care discutăm avem o lungime mai mare poate de trei ori decât pe Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic”, a spus Vălean, la Palatul Victoria, în conferinţa de presă comună cu premierul român, Nicolae Ciucă, şi cel bulgar, Kiril Petkov.

Ea a subliniat că potenţialul este enorm, dar că anumite standarde impuse de politicile europene trebuie îndeplinite de coridorul de navigaţie pe Dunăre.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

“Este un potenţial enorm care se poate dezvolta. Pentru asta, însă, coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene. Este vorba de navigabilitate, statusul de bună navigaţie, un minim de zile pe an este foarte important atât în contextul politicilor care sprijină navigaţia fluvială, dar şi în contextul actual al conflictului din Ucraina, noi rute de export pentru Ucraina trebuie facilitate, iar Dunărea se află într-o poziţie esenţială pentru acest lucru”, a afirmat comisarul european pentru Transport.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vălean a arătat că podul de la Giurgiu-Ruse se află în procedură de finanţare din partea UE.

“Sperăm ca toate proiectele prinse de România şi Bulgaria în Planurile de Redresare şi Rezilienţă, în planurile investiţionale pe termen lung să se deruleze în bune condiţii, astfel încât capacitatea de absorbţie a tuturor fondurilor europene puse la dispoziţie pentru această regiune să-şi atingă un potenţial maxim”, a mai spus ea.

sursa foto: Captură video

Comentarii

  1. Poate veniti si cu numere exacte …
    1Kg de *orice ascunde 90PetaWatti. Cam asta-i Adevaratul POTENTIAL. (1)

    Cand o intelege aceasta afirmatie (1) toata Planeta … Poate trecem la Treaba …

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.