CNSC obligă CNAIR să semneze cu Precon contractul pentru lotul Chiribiș-Biharia (29 km.) de pe Autostrada A 3 Transilvania

Drum Expres Oradea -Biharia A 3

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) obligă CNAIR să semneze contractul cu Precon pentru lotul Chiribiș-Biharia de pe Autostrada A 3 Transilvania. Contestația constructorului Precon a fost admisă la CNSC conform deciziei care s-a publicat miercuri, 28 februarie, iar Compania de Drumuri ar trebui să semneze contractul dacă nu va ataca decizia administrativă la Curtea de Apel București (inclusiv pentru a trage de timp).

Constructorul Precon din Bihor, controlat de Beniamin Rus (patronul Selina/Trameco), transmite că dorește semnarea contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania (A3) cât mai repede posibil, o reacție după ce vineri, 16 februarie 2024, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a acuzat compania bihoreană că tergiversează semnarea contractului.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Însă datele publice arată că tocmai Precon a solicitat CNAIR semnarea contractului, după cum reiese din contestația depusă în ianuarie 2024 pe motiv de tergiversare din partea CNAIR care nu dorește finalizarea procedurii de achiziție după cum Economedia a explicat aici.

Explicațiile Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu :

Precon vrea să semneze cât mai repede posibil

„În acest sens, reiterăm dorința noastră de a semna acest contract cât de repede posibil, fiecare zi de întârziere în începerea proiectării și executării acestuia generând pierderi însemnate companiilor implicate în executarea obiectivului”. a transmis constructorul Precon citat de publicația bihon.ro.

  • 08.06.2023 – CNAIR a declarat câștigătoare oferta depusă de Asocierea Precon Transilvania SRL;
  • 19.06.2023 – Strabag SRL a formulat contestație împotriva Raportului procedurii 3C2;
  • 20.06.2023 – Construcții Erbașu SA a formulat contestație împotriva Raportului procedurii 3C2;
  • 08.08.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 01.11.2023;
  • 21.08.2023 – data începând cu care a devenit obligatorie semnarea de către CNAIR SA cu Asocierea Precon a contractului de lucrări, în conformitate cu prevederile legale incidente;
  • 22.08.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 01.11.2023;
  • 22.08.2023 – CNAIR SA a solicitat Asocierii Precon, comunicarea documentelor în vederea semnării contractului de lucrări;
  • 31.08.2023 – Asocierea Precon a comunicat documentele solicitate de CNAIR, în vederea semnării contractului;
  • 20.09.2023 – Asocierea Precon a solicitat CNAIR comunicarea datei stabilite pentru semnarea contractului;
  • – 12.10.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 04.01.2024;
  • 17.10.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 04.01.2024;
  • 10.11.2023 – Curtea de Apel București a respins plângerea Strabag, a menținut Decizia CNSC și, implicit, Rezultatul procedurii prin care Asocierea Precon a fost declarată câștigătoare;
  • 29.11.2023 – Asocierea Precon a solicitat CNAIR comunicarea datei stabilite pentru semnarea contractului;
  • 12.12.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 04.03.2024;
  • 14.12.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 04.03.2023;
  • 08.01.2024 – Asocierea Precon a depus la CNSC contestație solicitând obligarea CNAIR la semnarea contractului de lucrări 3C2 – Biharia- Chiribiș;
  • 08.02.2024 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 08.05.2024;
  • 13.02.2024 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii garanției de participare până în 08.05.2024.

 

Din cronologia prezentată mai sus reiese faptul că Asocierea Precon a dorit și își dorește în continuare semnarea contractului de lucrări 3C2 Biharia- Chiribiș, în acest sens făcând toate demersurile legale necesare, inclusiv solicitând către CNAIR, în două rânduri, așa cum am menționat anterior, respectiv în 22.08.2023 și 29.11.2023, stabilirea datei la care se va semna contractul, fără a primi niciun răspuns din partea CNAIR SA.

În fapt, CNAIR trage de timp încercând să închidă vechile litigii cu Selina/Trameco (Beniamin Rus), susține fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma care a explicat o clarificare CNAIR și clauza rezolutorie.

„Semnarea contractului de achiziție publică cu ofertantul câștigător se face doar în următoarele condiții:

– dacă nu este finalizat până la momentul semnării contractului în mod definitiv litigiul referitor la rezilierea contractului nr. 92/50965/11.08.2020 (Trameco), doar cu introducerea unei condiții rezolutorii de încetare a contractului în situația în care Instanța de Judecată nu menține printr-o hotărâre definitivă decizia Autorității Contractante de reziliere a contractului nr. 92/50965/11.08.2020”.

„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie 2023, Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Niște hai că se termină A3 până in 2050… sperăm, autoritățile române… definiția profesionalismului și lucrului bine făcut 😂

  2. Este cea mai mare rușine! De aproape 20 de ani au începutput lucrările pe aceasta portiune de A3 si uite ca și acum e totul neclar. Când au participat firme serioase de ce s- a ales Precon, firma care nu a mai făcut o bucata de Dex. Tot asa și pe lotul vecin pana la Suplac, doar ca să se dea bani unor firme românești? Cei care lucrează sunt tot romani. Nu vedeți ca nu au oameni suficienți?

    • Cred totusi, ca nu ai inteles continutul articolului. Firma romaneasca doreste sa lucreze, dar Grindeanu nu semneaza si vrea o firma straina, pentru ca acolo sunt cei cu Euro. Pentru ca nu-i asa ? Aceasta emisiune a fost sponsorizata de Strabag!

      • Ce tot debitezi aici legat de firmele straine? Nea beni are proces pe rol cu CNAIR legat de rezilierea trecuta, cand a sublicitat cu 50% si tot el a castigat lotul actual. Deci daca se semneaza cu el castiga si la tribunal daunele pe care le cere, va profita si din vechiul contract din care nu a facut nimic si din noul pe care trebuie sa il faca. Evident ca CNAIR nu vrea sa piarda si isi dau seama ca au fost extrem de certati cu inteligenta in toata situatia asta si il mint pe grinda ca nu vrea firma sa semneze contractul cand de fapt nu vrea CNAIR, de aia si contestatia la CNSC a Precon ca sa se semneze contractul.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.