CNAIR ,,pune în siguranță” podul peste Argeș de pe DN 5 reparat și ,,inaugurat” de Orban și Bode înainte de alegerile din 2020. Podul s-a lăsat 20 de centimetri și are nevoie de ,,proptele”

Orban și Bode DN 5 Pod Argeș Sursa : Guvernul României

Compania de Drumuri ,,pune în siguranță” Podul peste Argeș de pe DN 5 București-Giurgiu, pod reabilitat și ,,inaugurat” în noiembrie 2020 în prezența Premierului de atunci Ludovic Orban și a fostului ministru al Transporturilor, Lucian Bode. În septembrie 2021, la mai puțin de un an de la redeschiderea circulație, CNAIR a constatat deficiențe de execuție -confirmate și de expertiza tehnică- și o săgeata (deformare) a podului de 19-20 centimetri, valoare dublă față de toleranța maximă permisă.  Podul peste Argeș de la Adunații Copăceni a fost reparat de constructorul Eurocogen-Filiala Aninoasa, nu are recepția finală făcută, dar a fost redeschis circulației pe 19 noiembrie 2020 înainte de alegerile parlamentare.

Expertiza tehnică arată că, ,,nu există pericol iminent”  riscul de prăbușire fiind exclus, dar este nevoie de ,,punere în siguranță”, adică sprijinirea/proptirea tablierului pentru ca deformarea să nu avanseze, practic, podul să nu se lase și mai mult. Una dintre posibilele cauze pentru deformarea podului este încărcarea prea mare, testele/carotele CESTRIN (n.r Centrul de Studii al CNAIR) indicând o grosime prea mare a asfaltului așternut pe tablierul metalic. În vară, CNAIR a suspendat procedura pentru recepția finală a podului ca urmare a deficiențelor constatate și a dispus remedierea problemelor până la sfârșitul acestei luni. O a doua expertiză este în curs de elaborare pentru monitorizarea în timp a tablierului și a reazemelor intermediare.

Decizia Consiliului de Administrație al CNAIR : 

DN 5 București-Giurgiu este una dintre cele mai importante șosele din țară, coridor principal de transport cu flux mare turistic în sezonul estival și mii de camioane care trec Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse. Pentru reparațiile Podului, CNAIR a plătit aproape 10 milioane de lei pe care ar urma să o deconteze din fonduri europene : ,, Astăzi, 19.11.2020, ministrul Lucian Bode și Prim-Ministrul Ludovic Orban au fost prezenți pe Podul peste Argeș, de la Adunații Copăceni, km 18+986, ca urmare a finalizării lucrărilor de modernizare a acestui obiectiv. Lucrările execute de către  EUROCOGEN FILIALA ANINOASA SRL, în baza contractului în valoare de 9.637.792,10 lei fără TVA, au constat în: demolarea plăcii de beton existente degradate în totalitate şi montarea unor dale prefabricate din beton armat, precomprimarea plăcilor prefabricate cu cabluri de oţel, executarea hidroizolaţiei, sablarea, curăţarea şi protecţia anticorozivă a suprafeţelor metalice, înlocuirea parapetului metalic pietonal, structură rutieră nouă, amenajare trotuare, montare parapet metalic direcţional de tip foarte greu, înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie. Sursa de finanţare a acestui proiect a fost asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.” a transmis CNAIR.

Bode, la inaugurarea podului peste Argeș : ,,monitorizarea proiectelor se face activ, din teren, rezultatele le putem vedea cu toții”

În noiembrie 2020, la redeschiderea circulației pe Podul de la Adunații Copăceni, fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode dădea asigurări că lucrările sunt de calitate, iar rezultatele se văd : ,,Nu este un titlu de mândrie că se dă în trafic un tronson de drum în lungime de 11,6 km, după șase ani de la semnarea contractului. Recepționăm un obiectiv care, practic, trebuia finalizat acum patru ani, în urma unui contract relicitat în anul 2014 și cu ordin de începere a lucrării emis în anul 2015. Vreau să fie limpede pentru toată lumea: am preluat acest contract, acest proiect, în noiembrie 2019, la un stadiu fizic de 80% și la unul financiar de 60%. Iar astăzi, iată, reușim să recepționăm acest obiectiv. Am schimbat total modul de lucru în cele douăsprezece luni de guvernare în ceea ce privește monitorizarea proiectelor, care se face în mod activ, în teren, așa cum s-a întâmplat și aici. Avem organizate ședințe de lucru săptămânale cu antreprenorii, pentru a identifica problemele și soluționarea lor rapidă. De asemenea, pregătim măsuri de creștere a capacității administrative, singura modalitate care ne garantează că proiectele vor fi implementate în mod profesionist și – foarte important – la termen. Pentru toate proiectele am intensificat ritmul de lucru, iar rezultatele cred că le puteți vedea cu toții, le putem vedea cu toții.” Lucian Bode, 19 noiembrie 2020 la redeschiderea Podului de la Adunații Copăceni.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Carpesc din 2 in 2 luni asfaltul ca apar gauri imense pe langa conexiunile mobile. Reparatia este o rusine imensa, sunt convins ca asa cum au mintit in mai multe randuri, au mintit si despre siguranta podului. Este atat de deformat dupa 2 milioane de eruo aruncati pe geam de niste nenorociti care acum asteapta sa treaca timpul si sa se prescrie faptele.
    DNA – justitia doarme in papuci.
    Oamenii de afaceri, traficantii si politicieni prospera la umbra ineficientei sistemului de justitie pe care l-au nenorocit.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.