CNAIR prelungește restricțiile la Podul Fetești pe Autostrada Soarelui: Lucrările vor continua și în minivacanța de 1 mai, iar șoferii vor sta în coloane / Lucrările sunt în grafic la Podul Cernavodă

Podul Cernavodă pe Autostrada Soarelui Podul Cernavodă / Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a suspendat lucrările de reparații la Podul Cernavodă pe Autostrada Soarelui pentru a permite circulația fără restricții în zilele libere de Paște, dar lucrările de consolidare continuă la Podul de la Fetești unde sunt necesare intervenții suplimentare care ar urma să continue și luna viitoare, implicit în zilele libere de Paște și de 1 mai se va circula cu restricții, pe un singur sens.

„Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi, 12 aprilie, au fost ridicate restricțiile de circulație pe Podul peste Dunăre de la Cernavodă, situat pe autostrada A2 București – Constanța, între kilometrii 156 – 161. Reamintim conducătorilor auto că viteza legală pe pod este de 80 de km/h”, a anunțat miercuri Poliția Română.

Restricțiile de la Cernavodă vor fi reluate de la jumătatea săptămânii, dar pe sensul opus și doar pentru lucrări minore și finisaje, nu intervenții la placa de suprabetonare.

Ce lucrări se fac la Podul Fetești:

„Se lucrează intens la podul peste brațul Borcea. Gradul de degradare a podului peste brațul Borcea de la A2, calea II, presupune lucrări de refacere integrală a aproximativ 650 mp. din dala de beton dintre grinzile principale. Se lucrează la armarea suplimentară a dalei de susținere a căii care a fost demolată în vederea turnării betonului. Secțiunile de dală unde se intervine sunt răspândite pe suprafața viaductului de acces pe 320 metri. Dificultatea acestei lucrări de refacere constă în răspândirea punctelor de lucru pe suprafața viaductului de acces cât și respectarea timpilor tehnologici necesari”, a transmis CNAIR.

În primăvara anului 2022, Maristar a spart placa de beton a podului Borcea și a identificat probleme mai mari la structură, cauza fiind hidroizolația necorespunzătoare, explica Ministrul Sorin Grindeanu: „În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. Trebuia să fie restricția până în Paști, din ce mi-au spus va mai dura probabil și pe parcursul lunii mai, o săptămână două”.

Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie- 15 septembrie).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: