Compania de Drumuri modernizează cele opt pasarele pietonale de pe DN 1 Valea Prahovei cu fonduri europene, solicitarea pentru acordarea finanţării nerambursabile fiind depusă pe 2 noiembrie, potrivit unui anunţ de presă. Expertiza tehnică şi apoi lucrările efective vor fi finanţate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) la licitaţia pentru expertiza tehnică fiind depuse trei oferte: Pod Proiect (ofertant unic), Consultanţă pentru Infrastructuri Terestre Consit (ofertant unic) şi Total Business Land SRL (ofertant unic).
La Comarnic sunt două pasarele pietonale, la Sinaia trei, două pasarele la Buşteni şi una singură la Azuga. Durata proiectului este de 15 luni, anunţă CNAIR.
„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 02.11.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Elaborare Expertiza Tehnica si DALI in vederea modernizarii pasarelelor pietonale situate pe DN 1 intre Comarnic si Azuga (8 buc) în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Obiectivele specifice ale proiectului:
– 8 Experize Tehnice elaborate
– 8 Documentatii pentru Avizarea Lucrarilor de Interventii (DALI) elaborate”, a precizat Compania de Drumuri.
Obiectivul principal al proiectului este reducerea accidentelor în care sunt implicaţi pietonii şi creşterea gradului de utilizare pentru aceste structuri metalice, pe care persoanele în vârstă sau cu dizabilităţi nu le pot folosi. Primele pasarele pietonale metalice au fost montate în 2013 cu un cost cuprins între 70.000 şi 100.000 euro.
„Obiectivul general al proiectului este de a stabili starea tehnică a pasarelelor existente pe DN 1 între Comarnic şi Azuga în vederea efectuării lucrărilor de modernizare. Implementarea acestui proeict va conduce la identificarea soluţiilor tehnice necesare în vederea creşterii atractivităţii utilizării şi implicit la scăderea numărului de accidente rutiere prin traversarea Drumului Naţional 1 de către pietoni prin locurile neamenajate“, potrivit documentaţiei din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Potrivit caietului de sarcini, se vor monta lifturi de acces prevăzute cu geamuri anti vandalism cu dimensuni care să permită o capacitate de minimum 6 persoane inclusiv transportul bicicletelor. De asemenea, sunt prevăzute copertine de protecţie pentru a-i feri pe pietoni de ploaie şi zăpadă cu un sistem care să împiedice formarea ţurţurilor care pot cădea pe carosabil. Durata contractului pentru prestarea serviciilor este de 120 de zile. Lucrările pentru modernizarea pasarelelor pietonale se vor efectua sub trafic, fără restricţii semnificative de circulaţie.
Tot pe DN 1 Valea Prahovei, CNAIR a lansat în licitaţie documentaţia tehnică pentru 5 pasaje pietonale subterane la Comarnic, Buşteni, Poiana Ţapului şi Predeal respectiv 2 pasaje rutiere la Sinaia şi câte unul la Azuga şi Predeal.