CNAIR le cere șoferilor care trec pe DN 7 Valea Oltului să mai reziste două zile. De vineri se va circula fără restricții la Boița, dar lucrările se reiau la toamnă / Un an cu blocaje pentru lucrări pe doar 5 kilometri

Lucrări de reparații Valea Oltului - muncitori utilaje Foto: Lucrări de reparații pe Valea Oltului (Sursa: CNAIR)

Restricțiile de la Boița, pe DN 7 Valea Oltului, vor fi ridicate în noaptea de joi spre vineri, dar lucrările de consolidare vor fi reluate din toamnă, transmite Compania de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov). Pe tronsonul Lazaret – Boița (jud. Sibiu) lucrările de consolidare au început în vara anului trecut (contract cu Strabag) și încă nu sunt finalizate, deși este un tronson de doar 5 kilometri lungime. În zona cu restricții (semafor/trafic dirijat cu piloți) șoferii stau la cozi de 10, chiar 20 de kilometri, legătura București – Pitești – Sibiu pe Valea Oltului fiind principala rută de tranzit pentru turiști și transportatorii de mărfuri. Lucrările de consolidare nu puteau fi amânate, la începutul anului fiind două surpări la Boița (detalii aici).

Va fi primul sfârșit de săptămână fără restricții la Boița, transmite DRDP Brașov.

„Din acest week-end se va circula fără restricții pe DN 7. Reprezentanții DRDP Brașov au stabili împreună cu constructorul programul de lucru pentru zilele următoare, astfel încât până joi noaptea să termine toate lucrările la carosabil. Restul lucrărilor de reabilitare vor continua din toamnă, când vor mai scădea valorile de trafic. Vă mulțumim de răbdare și ne cerem scuze pentru disconfortul creat !”,arată DRDP Brașov.

Potrivit caietului de sarcini, lucrările aveau un termen de 12 luni, iar execuția se face cu  restricţionarea circulaţiei prin instalarea de semafoare: „Lucrările sunt propuse a se realiza pe câte o jumătate de cale, cu circulaţie pe un singur fir, cu semnalizare continuă, pe timp de zi şi de noapte prin semaforizare şi piloţi de circulaţie”.

Lucrările propuse au o valoare maximă de 37 de milioane de lei şi o garanţie de 3 ani. Proiectul este complex, cuprinde reparaţiile podului peste pârâul Valea Mare de lângă Boiţa, consolidarea albiei Oltului pentru stoparea fenomenului de eroziune a malului drept, amenajarea a 15 din cele 20 de curbe pentru viteză de 60 km/h şi consolidarea versanţilor ce prezintă blocuri de piatră instabile. Din primăvara anului viitor ar urma să înceapă lucrările pe Lotul 2 Boița – Cornetu, cel mai greu lot de autostradă contractat în România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: