CNAIR a suspendat licitația pentru lărgirea la trei benzi pe sens a celor trei autostrăzi care pornesc din București / Drulă acuză că proiectul a fost ținut „la sertar” peste un an

Pasaj centura A 1 Militari

Compania de Drumuri a suspendat licitația pentru Studiul de Fezabilitate necesar lărgirii la trei benzi pe sens a celor trei autostrăzi care pornesc din București, joi 13 aprilie fiind termenul-limită pentru depunerea ofertelor. În urmă cu două zile, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (USR) acuza PSD și PNL că ar fi ținut la sertar proiectul inițial din 2021 care includea doar Autostrada A1 București – Pitești.

Proiectul pentru lărgirea la trei benzi/sens a autostrăzilor A1 București – Pitești (integral, 110 k), A2 București – Constanța pentru segmentul până la Fundulea (24 km) și A3 București – Ploiești de la Moara Vlăsiei la nodul rutier Dumbrava, intersecție cu A7 (Autostrada Moldovei), a fost lansat în licitație pe 2 martie, iar cel mai probabil suspendarea procedurii este cauzată de clarificările pe care le-au depus proiectanții. În Sistemul Electronic de Achiziții Publice nu figurează contestații/clarificări, dar acestea pot fi încărcate ulterior.

Captură SEAP: Licitația pentru SF lărgirea Autostrăzilor A1, A2 și A3:

Proiectul de lărgire la 3 benzi/sens al Autostrăzii A1 București – Pitești a fost ținut la sertar din toamna anului 2021, de la ieșirea USR de la guvernare și până în februarie 2023, acuză liderul USR: „Autostrada București – Pitești este din ce în ce mai aglomerată și va fi și mai aglomerată după ce se termină bucata Pitești – Sibiu. În 2021 începusem un proiect, faza de proiectare pentru a treia bandă, o să fie în curând nevoie de trei benzi… ajungem și noi la stadiul ăsta în România. În vara anului 2021 noi lăsasem proiectul ăsta gata pentru lansarea licitației pentru proiectare”, afirmă Cătălin Drulă.

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate are o durată de 18 luni, valoarea este cuprinsă între 19,5 și 23 de milioane de lei, iar ofertele pot fi depuse până pe 13 aprilie (probabil termenul va fi prelungit). „Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A1, Bucuresti – Pitesti, Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A2 Bucuresti – Fundulea si Revizuirea Studiului de fezabilitate Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A3 Moara Vlasiei – Dumbrava, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, potrivit documentației SEAP.

„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 😂 a suspendat…🤣
    Bataia de joc a dracilor am ajuns, popor care se distreaza in loc sa planga in Sf si Marea Vineri cand Hristos moare pe Cruce (si ptr pacatele lor)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.