Compania de Drumuri a suspendat licitația de un miliard de lei pentru modernizarea Drumului Național 71 Târgoviște – Sinaia, deși pe 15 ianuarie urma să anunțe constructorii care au depus oferte.
Contractul pentru modernizarea tronsonului de 58 de kilometri dintre Târgoviște și Sinaia (fără lărgire la 4 benzi) a fost scos la licitație pe 3 septembrie 2021, în ultimele zile de mandat ale fostului ministru Cătălin Drulă, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor era 15 ianuarie, potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice.
De altfel, pe 28 decembrie 2021, la Târgoviște, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că „termenul pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2022”. „Ar trebui să semnăm acest contract, care este pe proiectare și execuție, dacă nu avem contestații, la jumătatea lunii martie”, declara Grindeanu într-o conferință în care, eronat, anunța și semnarea contractului pentru modernizarea DN 7 Bâldana – Titu.
Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea DN 71 s-a făcut în 2015 de asocierea Consitrans-Search Corporation, iar la începutul anului 2019 a fost lansată licitația pentru proiectare și execuție, dar suspendată în același an din cauza numeroaselor clarificări depuse (380 de clarificări înregistrate).
Pentru primul lot al licitației de pe DN 71, Bâldana – Târgoviște, CNAIR a reziliat contractul la începutul anului 2021 pe motiv că antreprenorul (Aqua Parc) nu a depus garanția de bună execuție. Modernizarea Drumurilor Naționale Bâldana – Titu (DN 7), respectiv DN 71 Bâldana – Târgoviște / Târgoviște – Sinaia sunt promise de foarte mulți ani.
Captură DN 71 SEAP:
Acest sector al drumului național are o lungime de 58,8 km, iar proiectul presupune construirea a 14 poduri noi și reabilitarea altor 8. În plus, modernizarea include 2 noi pasaje și 2 parcări de scurtă durată.
Investiția este evaluată la peste un miliard de lei, iar banii vor veni din fonduri europene. „Ca termene, sunt prevăzute maximum 12 luni pentru proiectare și cel mult 24 de luni pentru execuție”, spunea la lansarea licitației Cătălin Drulă.
DN 71 Târgovişte – Sinaia are o singură bandă pe sens, carosabil degradat şi surpări de teren mai ales în zona de munte, cu serpentine. Vara este intens circulat pentru că din DN 1 de la Sinaia sau dinspre Târgovişte se poate ajunge pe Transbucegi (DJ 713) până la Piatra Arsă, pe platoul Bucegilor.
Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei, potrivit documentelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice: Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru „Modernizare DN71 Târgoviște – Sinaia, km. 51+041 – km. 109+905 – Lărgire la 2 benzi, în lungime de 58,86 km. Traseul în plan începe de la ieșirea de nord a municipiului Târgoviște, traversează orașele Pucioasa, Fieni, Sinaia și comunele Aninoasa, Doicești, Moțăieni, Pietroșița și Moroieni, alternând cu zonele de extravilan, și se termină la intersecția cu DN1 în Sinaia la km 120+400 al DN1.
Ministerul Transporturilor a promis modernizarea DN 71 pe întreaga lungime încă din 2017 și a sectorului Bâldana – Titu de pe DN 7, conform Programului de Guvernare.