CNAIR a semnat cu Maristar contractul pentru modernizarea DN 7A Brezoi – Petroșani

DN 7A Obârșia Lotrului Sursa foto: DRDP Craiova

Compania de Drumuri a semnat cu constructorul Maristar (România) contractul pentru modernizarea DN 7A Brezoi – Petroșani, anunță DRDP Craiova. Este un tronson cu o lungime de 22 de kilometri pe DN 7A, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului (Brezoi)- Transalpina DN 67 C și DN 66 Defileul Jiului. Oferta depusă de Maristar a fost declarată conformă luna aceasta, potrivit informațiilor pe care le-a consultat Economedia.

„DRDP Craiova a semnat contractul pentru consolidarea și protecția versanților pe DN 7A, km 63+200-86+601, între Vidra și limita de județ Vl cu Hd. Obiectivul principal al acestei lucrări este acela de a oferi turiștilor care tranzitează acest drum condiții optime de circulație și de siguranță cu mult peste cele existente.

Lungimea totală pe care se vor executa lucrări este de aproximativ 22 de km, pe care se vor executa 4 poduri noi și 1 se va reabilita.

Se va ranforsa toată structura rutieră existentă, se va executa pe mai multe zone structură rutieră nouă, prin execuția unor casete de lărgire.

Scurgerea și evacuarea apelor de pe platforma drumului este o altă lucrare foarte importantă ce se va realiza în cadrul acestei lucrări și se va face prin execuția a aproximativ 23.000 m de șanțuri și rigole și execuția a 126 de podețe.

Pentru creșterea siguranței rutiere se vor monta parapeți metalici noi iar cei vechi și/sau degradați se vor înlocui.âLucrările de consolidare și protecție a versanților vor consta în execuția unor ziduri de sprijin noi sau înlocuirea celor vechi și deteriorate.
Se vor mai executa structuri de sprijin din coloane forate și ziduri de sprijin din gabioane.

Pentru a spori siguranța participanților la trafic, pe zonele cu risc de cădere a pietrelor pe carosabil, se vor monta plase de protecție”,  transmite DRDP Craiova.

Constructorul român Maristar a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru modernizarea Drumului Național 7A. Maristar este compania care a făcut reparațiile capitale la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui și va începe lucrările pe DN 1A Mogoșoaia. În Asociere cu Maristar este și constructorul AutoTehnorom din județul Suceava, antreprenor care derulează contracte cu Compania de Drumuri.

„Vorbim de o lucrare cu un grad mare de complexitate, care va crește în primul rând încrederea participanților la trafic să tranziteze acest drum cu un potențial turistic ridicat și care, după finalizarea lucrărilor, va duce cu siguranță la creșterea numărului de turiști, atât vara cât și iarna, în aceste zone. Valoarea acestui contract este una ce poate părea mare, aproximativ 36 de milioane de euro, dar vorbim de niște lucrări de anvergură și acești bani se vor întoarce în economie foarte repede prin cheltuielile făcute de turiștii ce vor veni în zonă cât și de cheltuielile generate de cei ce vor decide să investească în această zonă, mai ales că noi avem și un proiect, foarte mare, pentru modernizarea și a sectorului de la Brezoi la Vidra”, a transmis directorul regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin.

Proiectul cu o durată de 20 de luni prevede execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului. Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt :

,,Drumul național DN7A, pe sectorul studiat, în lungime de 21,932 km (conform axa proiectata și măsurători topografice), este incadrat in clasa tehnica IV, iar din punct de vedere al categoriei de importanță este încadrat în clasa “C” importanță normala. Degradarile constatate pe toata lungimea sectorului de drum studiat sunt urmatoarele: faiantari cu un nivel ridicat de severitate; fisuri si crapaturi longitudinale; plombari si covoare extinse; fagase majoritatea peste 5,00 cm; valuriri; suprafata exudate; ciupituri; cedari de acostamente; santuri rigole colmatate; podete partial executate care nu prezinta degradari majore sau defecte care sa nu permita continuarea lucrarilor. Zidurile de sprijin degradate si cu inaltimi prea mici, cu materiale scurse peste coronament, fapt ce a condus si la colmatarea masiva a santurilor; barbacane nefunctionale; deplasari de tronsoane in zona rosturilor; cedari locale ca urmare a rasturnarii carcaselor si a rasturnarii; rupere de terasament etc. Podurile prezinta beton cu aspect friabil; defecte de suprafata ale fetei vazute; coroziunea armaturilor; pete de rugina; reducerea sectiunii elementului; infiltratii; segregari ale betonului; absenta casiurilor, scarilor si a santurilor pereate la piciorul taluzelor; albia in zona podurilor este neamenajata si cu depuneri de material. Podetele sunt in mare parte neterminate dar (partial executate) cu structura din elemente prefabricate pentru care nu s-au turnat timpanele monolite si aripile, nu s-au realizat camerele de cadere etc.”- documentație SEAP.

CNAIR a lansat pe 7 aprilie a doua licitație pentru modernizarea unui sector al DN 7 A, tronsonul din zona de munte de la Vidra până la limita dintre județele Vâlcea și Hunedoara. La prima procedură, CNAIR a primit o singură ofertă, cea a constructorului IMFALT din Turcia, dar oferta a fost considerată neconformă și procedura anulată în martie după cum Economedia a explicat aici.

Pentru a doua licitație, Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova a menținut valoarea estimată de 100 de milioane lei (99.6 milioane ) și durata de 20 de luni. DN 7 A Brezoi – Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri, din care 62 km sunt în județul Vâlcea, respectiv 24 km în județul Hunedoara. Tronsonul cel mai circulat este Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotului, vara spre și dinspre Transalpina, iar pe timpul iernii pentru zona „Vidra – Domeniul Schiabil Transalpina”. Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2X3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri. Lucrările se fac pe actualul amplasament, fără a fi nevoie de exproprieri.Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt.

,,Drumul național DN7A, pe sectorul studiat, în lungime de 21,932 km (conform axa proiectata și măsurători topografice), este incadrat in clasa tehnica IV, iar din punct de vedere al categoriei de importanță este încadrat în clasa “C” importanță normala. Degradarile constatate pe toata lungimea sectorului de drum studiat sunt urmatoarele: faiantari cu un nivel ridicat de severitate; fisuri si crapaturi longitudinale; plombari si covoare extinse; fagase majoritatea peste 5,00 cm; valuriri; suprafata exudate; ciupituri; cedari de acostamente; santuri rigole colmatate; podete partial executate care nu prezinta degradari majore sau defecte care sa nu permita continuarea lucrarilor. Zidurile de sprijin degradate si cu inaltimi prea mici, cu materiale scurse peste coronament, fapt ce a condus si la colmatarea masiva a santurilor; barbacane nefunctionale; deplasari de tronsoane in zona rosturilor; cedari locale ca urmare a rasturnarii carcaselor si a rasturnarii; rupere de terasament etc. Podurile prezinta beton cu aspect friabil; defecte de suprafata ale fetei vazute; coroziunea armaturilor; pete de rugina; reducerea sectiunii elementului; infiltratii; segregari ale betonului; absenta casiurilor, scarilor si a santurilor pereate la piciorul taluzelor; albia in zona podurilor este neamenajata si cu depuneri de material. Podetele sunt in mare parte neterminate dar (partial executate) cu structura din elemente prefabricate pentru care nu s-au turnat timpanele monolite si aripile, nu s-au realizat camerele de cadere etc.”- documentație SEAP.

Pentru modernizarea sectorului cu o lungime de 62 de kilometri de la Brezoi (jud. Vâlcea) până la limita cu județul Hunedoara (Pasul Groapa Seacă), CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de modernizare. Contractul de 4,6 milioane lei are o durată de 120 de zile din care 60 de zile pentru studiul de fezabilitate și încă 60 de zile pentru certificatul de urbanism. Deși nu este o șosea intens circulată, modernizarea șoselei va asigura o variantă de ocolire mai bună în următorii 2-3 ani când pe DN 7 Căciulata – Câineni se vor face lucrări de asigurare a versanților cu semafoare și totodată se așteaptă deschiderea șantierelor pentru cei 68 de kilometri ai loturilor 2 și 3 pe A1 Sibiu – Pitești.

DN 7 A Brezoi – Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri, din care 62 km sunt în județul Vâlcea, respectiv 24 km în județul Hunedoara. Tronsonul cel mai circulat este Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotului vara spre și dinspre Transalpina, iar pe timpul iernii pentru zona „Vidra – Domeniul Schiabil Transalpina”. Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2X3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri. Lucrările se fac pe actualul amplasament, fără a fi nevoie de exproprieri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Firma Maristar rupe… Umbrarescu e incepator…. pe bucata de 1.2 km din Mogosoaia proiectarea pare “inovativa” si avansul lucrarii care are termen 4 luni proiectare 8 luni executie, 4-6 luni intarziere… probabil la alegerile din 2028 o sa se inaugureze😁

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.