Licitația pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării Drumului Național 3 între Pantelimon și Brănești (jud. Ilfov) a fost deblocată după o suspendare de aproape o lună, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind 8 mai. Pe 24 februarie, CNAIR a lansat în licitație un contract de aproape un milion de lei pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de lărgire pe un tronson de 6-7 kilometri între podul peste Lacul Cernica de la intersecția cu DJ 301 Autostrada Soarelui – Cernica până la intersecția cu DJ 301 B Pasărea – DN 3, iar termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 5 aprilie.
„Traseul actual ce realizează legătura dintre DN 3 și intersecția cu DJ 301 și intersecția DN 3 cu DJ 301B are câte o bandă pe sens și un trafic foarte ridicat cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului”, notează CNAIR. DN 3, drumul vechi spre Constanța este foarte aglomerat mai ales în sezonul estival, mai ales când sunt tamponări pe Autostrada Soarelui între București, Brănești și Fundulea.
Singura clarificare pe care au depus-o proiectanții se referă la experiența managerului de proiect.
„Dat fiind faptul ca DN 3 este un drum existent, la care solicitati lucrari de interventii si expertiza tehnica, va rugam sa confirmati ca sunteti de acord ca Mangerul de proiect sa-si poata dovedi experienta prin lucrari faza D.A.L.I. ( pentru modernizare autostrazi/drum expres/drum national/judetean) si sa punctați în consecință”, arată solicitarea de clarificare.
Răspunsul CNAIR: „Conform art. 9 din HG 907/2016, Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții este documentația tehnico-economică, elaborată pe baza expertizei tehnice a construcției/construcțiilor existente și, după caz, a studiilor, auditurilor ori analizelor de specialitate în raport cu specificul investiției si reprezinta doar o mica parte din obiectul prezentului Contract de achizitie publica. Autoritatea Contractanta mentine cerinta din Caietul de Sarcini in ceea ce priveste experienta profesionala pentru Managerul de proiect. Prin urmare, Autoritatea Contractanta nu accepta elaborarea de D.A.L.I pentru indeplinirea cerintei minime de conformitate din Caietul de sarcini si nici pentru acordarea punctajului in cadrul factorului de evaluare intrucat aceasta experienta nu reprezintă o garanție suficientă pentru Autoritatea Contractantă că 2 personalul viitorului prestator a elaborat o documentație tehnică de complexitate similară celei solicitate prin documentatia de atribuire”.
Va fi lărgit și podul peste Centura București, iar la marginea carosabilului vor fi amenajate piste pentru biciclete, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. „Lărgirea la 4 benzi a DN 3 între DJ 301 (orașul Pantelimon) și intersecția cu DJ 301 B (Brănești-Găneasa), al cărei obiectiv general constă în conectivitatea Centurii București cu Autostrada Bucureștiului #A0 și cu rețeaua locală de drumuri. De asemenea, se va analiza și implementarea măsurilor de siguranță a traficului auto și traficului pietonal prin realizarea de:
– trotuare
– piste de biciclete
– treceri de pietoni
– semnalizare verticală și orizontală
– amenajare intersecții
– accese la proprietăți
– panouri fonoabsorbante
– pasarele pietonale, dacă e cazul. Acest proiect se va conecta cu nodul rutier care va realiza legătura între Autostrada Bucureștiului A0 și DN3, nod care se află în curs de proiectare. Vine ca o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport a infrastructurii existente în zona Centurii București, aferentă Strategiei de Dezvoltare a Drumurilor Radiale în zona București – Ilfov. Durata contractului este de 8 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât studiul de fezabilitate, cât și expertiza tehnică”.