Club Feroviar: ARF menține câștigătoare PESA la achiziția a 62 de trenuri electrice regionale

Pesa Polonia

ARF menține câștigătoare PESA la achiziția a 62 de trenuri electrice regionale după ce Curtea de Apel București a obligat Autoritatea să reevaluzeze oferta producătorului polonez, scrie Club Feroviar. Informația a fost furnizată de surse oficiale din cadrul procedurii de achiziție sub protecția anonimatului.

În primăvara acestui an ulterior semnării cotractului cu PESA, CAB a impus Autorității pentru Reformă Feroviară reevaluarea ofertei producătorului polonez. Informațiile obținute de Club Feroviar spun că Alstom nu a contesat în perioada legală noua decizie a ARF, ceea ce înseamnă că disputa în jurul contractului se încheie.

Astfel, acum, Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) ar putea continua contractul semnat cu producătorul polonez PESA pentru cele 62 de trenuri electrice noi de scurt parcurs

ARF a semnat contractul cu PESA pentru 62 de rame electrice noi pe 30 ianuarie 2024, conform legii, după decizia CNSC care „obligă” Autoritatea Contractantă la atribuirea contractului.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. De asemenea, menționăm că potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat”, a transmis ARF.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Până vin ramele electrice in Ro nici cale ferată care sa asigure circulatia in conditii de siguranță nu va mai fi!
    Care da fie traseul sigur si optim din reteaua CFR care sa asigure circulatia in conditii de siguranță?
    Daca e!🙃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.