Academia de Studii Economice din Bucureşti și Universitatea Babeș-Bolyai sunt singurele două universități din România prezente, la specializarea Economie și Econometrie, în clasamentul QS internațional al universităților, după domenii de studiu, din 2022, realizat de compania Quacquarelli Symonds din Marea Britanie, furnizoarea unora dintre cele mai cunoscute astfel de topuri.
Clasamentul este împărțit pe cinci domenii de studiu, fiecare cu un clasament general. Aceste domenii sunt împărțite la rândul lor pe specializări, fiecare cu propriul clasament internațional, ce cuprinde sute de facultăți.
- Clasamentele iau în considerare patru parametri: reputația academică, reputația angajatorilor, citări, Indexul H ce măsoară productivitatea și impactul lucrărilor publicate de cercetători. Detalii despre metodologie – aici
În total sunt cinci domenii și 51 de specializări. Aproape 60 de clasamente, cu mii de listări în total. Dintre acestea, României îi revin doar 32 de apariții cu totul, pe domenii și specializări.
România este reprezentată, la specializarea Economie și Econometrie, doar de: ASE București (locurile 351-400), Universitatea Babeș-Bolyai (451-500).
Academia de Studii Economice din Bucureşti a anunțat într-un comunicat că a urcat pe locul 351- 400 în lume şi îşi menţine poziţia de lider la nivel naţional în subdomeniul Economie şi Econometrie.
Conform aceluiaşi clasament, ASE se menţine în top 501-550 la nivel internaţional şi pe locul al doilea în România în subdomeniul Business şi Management, după Universitatea Babeș-Bolyai, pe locul 1 în România și pe locul 351-400 în clasament.
QS World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai importante clasamente internaţionale de ierarhizare valorică a universităţilor pe diferite domenii. QS World University Rankings by Subject cuprinde în acest an 1543 de universităţi şi un total de 51 de discipline, grupate în cinci mari domenii. Clasamentul evaluează şi ierarhizează instituţiile de învăţământ superior în baza unei metodologii care ia în considerare criterii referitoare la reputaţia academică, reputaţia în rândul angajatorilor, calitatea cercetării derulate (reflectată prin numărul de citări ale lucrărilor publicate de membrii instituţiilor universitare) şi indicele Hirsch, conform EduPedu.