CJ Bihor: Se deschide circulația pe Centura Oșorhei, începând de pe 24 august

Centura Oșorhei

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat, vineri, că se va deschide circulația pe Centura Oșorhei, începând de pe 24 august, de la ora 19:00, fiind cea de-a patra centură finalizată în cursul acestui an, se arată într-un comunicat de presă al instituției.

„Drumul de ocolire va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerată ieșire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. În fiecare zi, aproximativ 25 de mii de mașini tranzitează localitatea Oșorhei, ceea ce face din DN1 cel mai aglomerat drum național din România. În acest context, Centura Oșorhei este un proiect de infrastructură de o importanță majoră pentru județul Bihor și zona metropolitană a Municipiului Oradea”, transmite CJ Bihor.

Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Oșorhei pornește din sensul giratoriu situat la intersecția cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocolește Oșorhei prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1, care face legătura cu localitatea Fughiu.

În cadrul aceluiași proiect se reabilitează cei 12,8 km de drum județean dintre Oșorhei și Copăcel. Aici lucrările presupun lărgirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietăți, refacerea podețelor și demolarea și refacerea podului peste Valea Sărand. Stadiul lucrărilor este de peste 70%.

Realizarea Centurii Oșorhei și reabilitarea drumului județean fac parte din obiectivul de investiții „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Oșorhei și DJ767E – Oșorhei – Copăcel”, din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din Județul Bihor”.

Lucrările sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele două drumuri este de 108.275.129,09 lei, fără TVA.

Finanțarea este asigurată din bugetul Consiliului Județean Bihor și din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investiții 5: O regiune accesibilă, Obiectivul Specific (OS) 3.2.

Din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din Județul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Sântandrei, Biharia și drumul de legătură dintre Biharia și Paleu, modernizarea DJ 763 Padiș – Ic Ponor și reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca.

În prezent, Consiliul Județean Bihor anunță că a finalizat sau are în lucru 8 drumuri noi în județul Bihor, cu o lungime totală de 68 de km:

• Centura Aleșd – 5,8 km (deschisă parțial);

• Centura Beiuș – 9,3 km;

• Centura Sântandrei – 5 km (dată în trafic);

• Centura Nojorid – 8,4 km (dată în trafic)

• Centura Sânmartin – 8 km (dată în trafic);

• Centura Oșorhei – 5,8 km (se deschide în 24 august);

• Centura Biharia – 8,7 km;

• Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Fac o comparație simpla intre judetele Bihor si Prahova.
    La Bihor se nasc proiecte, se fac proiecte e un plus de valoare considerabil pentru economia judetului.
    Si a zonei in general.
    Si se vede din F35 ca e mai aproape de Vest.
    La Patria Hoților nu se poate nimic fară spagă.
    La CJ e o lege a tacerii, a spăgii neluate care blocheaza toată dezvoltarea judetului.
    Nicio lucrare fară șpagă e de pe vremea lui Cosma, Volosevici sau Dumitrescu.
    Dar aici e spiritul dac alterat de turci si greci!
    Si de mafioti ca ăia de mai sus!
    Si daca sunt dosare la sertar la DNA nu se întâmplă nimic!
    România Coruptă!
    😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.