Cine este Laurenţiu Gabriel Truşcă, noul şef pus de liberali la Metrou. Truşcă vine din zona privată unde a făcut afaceri cu carburanţi şi trebuie să ,,reformeze” compania

Butic demolat Piaţa Victoriei

Laurenţiu Gabriel Truşcă este noul director general Metrorex după ce, Consiliul de Administraţie al Companiei l-a revocat în această dimineaţă pe Ştefan Paraschiv, numit în martie, în mandatul fostului ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Practic, PNL, prin Dan Vîlceanu, ministrul interimar al Transporturilor, mai schimbă un alt şef de mare companie din subordine, doar doi directori numiţi în mandatele Bode şi Drulă ,,rezistând”, încă în funcţie (la CFR Infrastructură şi Tarom). Demiterea lui Paraschiv era previzibilă după conflictul cu sindicatul lui Ion Rădoi şi ieşirea USR de la guvernare urmate de valul schimbărilor în companiile mari din subordinea Ministerului. Important de menţionat că, la revocarea lui Paraschiv pare să fi contribuit şi demolarea, în ultimele zile de mandat a unor spaţii comerciale din staţiile Piaţa Victoriei 1 şi 2, staţii cu vad mare unde au mai rămas 8 buticuri din 23.

Laurenţiu Gabriel Truşcă vine din mediul privat unde s-a ocupat de afaceri în industria petrolieră. Potrivit informaţiilor din profilul profesional Linkedin, Truşcă a ocupat funcţia de director comercial al companiei Octano Downstream (reţea de distribuţie carburanţi cu capital românesc) anterior lucrând 12 ani la Rompetrol şi la Nobel Oil Downstream. El este licenţiat în Administraţie Publică şi Managementul Afacerilor. Numirea lui Truşcă, cel mai probabil la recomandarea PNL Ilfov (atribuţiile ministrului Dan Vîlceanu fiind delegate secretarului de stat Ionel Scrioşteanu, fost director de cabinet în mandatul lui Marian Petrache, la CJ Ilfov) se face pentru o perioadă de 4 luni cu posibilitatea de prelungire. Rămâne de văzut pentru ce fel de reformă va avea mână liberă noul şef Metrorex, mai ales că săptămâna trecută premierul demis Florin Cîţu, acuza USR că, prin ieşirea de la guvernare nu s-ar fi făcut reformele cerute la Metrorex şi CFR Călători : ,,În această guvernare nu am făcut mai mult sau cât doream eu să fac în această reformă a administraţiei publice, a aparatului public. Pentru că, vă aduc aminte : eu am cerut reforma la Metrorex – nu s-a făcut. Am cerut reformă la CFR Călători – nu s-a făcut. Am cerut reforme la toate instituţiile de stat – nu s-au făcut. Şi aici, pentru că au plecat de la guvernare foştii parteneri, în septembrie, nu am mai avut timp să apăsăm pe pedala de acceleraţie, să facem aceste reforme. (…) Eu legasem subvenţia pentru Metrorex, pentru CFR Călători, pentru toate acestea, de o reformă. Mi s-au promis aceste reforme. Ele nu au venit niciodată, după aceea am intrat în această logică a campaniei”, declara Cîţu pe 14 noiembrie, potrivit Agerpres. Una dintre problemele principale pe care trebuie să le rezolve Truşcă se referă la bugetul Metrorex, care nu poate susţine creşterea salarială (18 %)  acordată ilegal în toamna anului trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: