Cine emite mai mult dioxid de carbon în toate etapele existenței sale? O mașină pe benzină sau o mașină electrică?

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Uniunea Europeană a prezentat în 2020 un pact ecologic numit Green Deal cu scopul principal ca UE să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 până în anul 2050. Ulterior, în vara anului trecut, Uniunea a lansat și un set intermediar de propuneri Fit for 55, care prevede reducerea emisiilor cu 55% până în 2030.

Și asta nu este totul. 11 constructori auto și-au luat angajamentul că nu vor mai vinde mașini diesel și pe benzină la nivel global începând din 2040.

În ultimii ani, industria auto a fost măcinată de eterne polemici despre ce anume generează emisii mai mari: extracția de litiu, cobalt și nichel sau extracția de petrol? Există numeroase studii pe marginea acestui subiect și, după ce am pus cap la cap informațiile, concluziile sunt destul de clare.

Un studiu realizat de organizația non-guvernamentală Transport & Environment a scos în evidență că, pe parcursul duratei de viață, o mașină „arde” în medie aproximativ 17000 de litri de benzină sau 13.500 de litri de motorină. Potrivit unor studii independente realizate de cercetătorii de la Universitatea Stanford și de un grup de cercetători care a publicat rezultatele în ScienceDirect, extracția unei cantități de petrol necesară pentru producția unui litru de carburant (benzină sau motorină) generează 370 de grame de dioxid de carbon.

Astfel, dacă luăm în calcul consumul de 17.000 de litri de benzină pe durata de viață a unei mașini cu motor termic, utilizarea acestui tip de carburant generează 6.300 de kilograme de dioxid de carbon doar pentru extracția și producția acestuia (fără să luăm în calcul emisiile din timpul utilizării propriu-zise a mașinii).

Pe de altă parte, metalele folosite pentru producția unei baterii pentru o mașină electrică cântăresc aproximativ 160 de kilograme, dintre care 130 de kilograme pot fi reciclate, astfel că numai 30 de kilograme de metale sunt “pierdute”. O baterie tipică de mașină electrică are circa 8 kilograme de litiu, 35 de kilograme de nichel, 20 de kilograme de magneziu și 14 kilograme de cobalt, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de Nature.

Pe scurt, extracția petrolului necesar pentru o mașină cu motor termic pe întreaga durată de viață a acesteia generează 6.300 de kilograme de dioxid de carbon, comparativ cu numai 120 de kilograme de dioxid de carbon generate de extracția litiului pentru baterie. Avantaj evident pentru mașinile electrice.

Citește restul în Autocritica.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Concluzia articolului este DEFICITARA – ca sa nu spunem direct IMBECILA ! Pai dupa ce ne spune autorul ca la cofectionarea unei baterii se folosecs ca 160 kg de diverse metale – in concluzie ia in considerare NUMAI Litiul !!! Pai restul de metale vin cu “harzobul” di cerurile ecologistilor ? Iar reciclarea metalelor care se pot recupera nnu produce CODOI ? Si autorul omite sa aminteasca ca NU EXISTA RECUPERARE 100 % si ca se va consuma “ceva combustibili fosili pentru producerea diferentei de metale pierdute la reciclare ! Cu parere de rau dar toti acesti “ecologisti ” mint cu nerusinare ! Ca sa nu mai amintim ca si exploatarea acelor metale produce POLUARE si pentru combaterea poluarii se va prodeca iar CODOI ! Si nu ia in calcul CE SE FACE CU ce nu se poate recicla DIN BATERIILE MOARTE ? Si cat COSOI se va produce pentru DISTRUGEREA lor – si mai ales ce POLUARE VA PRODUCE depozitarea – ingroparea )asa cum se propune a se face cu “aripioarele” moristilor de vant !! ) Minciuni, minciuni “ecologice” care acopera mari afaceri putuuroase !

  2. Sa inteleg ca aceste baterii folosite pe automobilele electrice functioneaza fara incarcare? De ce nu se ia in calcul si energia electrica ptr incarcarea acestor baterii. Si trebuie calculat si randamentul bateriilor.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.