Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj. Şoseaua care va asigura legătura între Oltenia şi Banat are o lungime estimată de 250 kilometri

Drum Rapid Craiova - Lugoj Sursa foto: Cătălin Drulă

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea completă a drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook. Şoseaua care va lega Oltenia de Banat şi mai departe de reţeaua de autostrăzi din Europa are o lungime estimată de 250 de kilometri.

Până la termenul limită au depus oferte următorii agenți economici:

  1. Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS
  2. Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere)– SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING –  G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL
  3. Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA –SCA TEAHA&FUZESI
  4. Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL
  5. Ofertant YUKSEL PROJE AS

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 107 şi 127 milioane lei, a transmis CNAIR. Potrivit documentaţiei din sistemul electronic de achiziţii publice, durata contractului este de 43 de luni, iar componenta financiară are un punctaj de 40%, ceea ce înseamnă că se punctează în primul rând soluţiile tehnice. Licitaţia a fost lansată pe 1 iunie.

Din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului, explică ministrul Drulă: ,,Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”). Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul.”

„Bănia” urmează să fie legată de reţeaua naţională de autostrăzi prin Drumul Expres Craiova – Piteşti (primele trei loturi sunt în execuţie) şi tot de la Craiova este deja în proiectare Drumul de mare viteză până la Târgu Jiu. De la Bucureşti la Alexandria pe traseul DN 6 a fost lansată licitaţia pentru proiectare drum de mare viteză, iar pentru traseul Alexandria – Craiova se caută un constructor pentru a finaliza modernizarea segmentului Mihăeşti – Caracal din judeţul Olt.

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: