Constatările deciziei preliminare a UE privind vehiculele electrice (EV) importate nu au temei juridic şi încalcă semnificativ reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), a anunţat vineri Ministerul Comerţului de la Beijing, transmite Reuters, citat de Agerpres.
China a decis vineri să recurgă la mecanismul de soluţionare a litigiilor al OMC după ce Comisia Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice din China, a informat într-un comunicat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului.
Presa chineză de stat a informat că Ministerul Comerţului a anunţat că îşi rezervă dreptul să deschidă un proces la OMC după decizia Executivului comunitar.
Pe baza investigaţiei, Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie EV din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehicule electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor EV din blocul comunitar.
Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
Alţi producători BEV din China, care au cooperat în timpul investigaţiei şi nu au fost incluşi în eşantion, vor avea în medie tarife vamale de 20,8%, iar firmelor care nu au cooperat li se vor impune tarife de 37,6%.
Taxele vamale provizorii se aplică din 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxele vamale definitive, în urma votului statelor membre UE. Când va fi adoptată, această decizie va face taxele vamale definitive pentru o perioadă de cinci ani, a precizat Comisia Europeană.