CFR Infrastructură prelungește cu două luni studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de tren Videle – Giurgiu, proiect de 46 de milioane de euro finanțat prin PNRR

CFR Videle -Giurgiu

Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de tren Videle (Rădulești) – Giurgiu a fost prelungit cu două luni și urmează să fie predat în martie 2023, CFR Infrastructură și proiectantul Consis Proiect semnând un act adițional la contractul din martie 2022. Inițial, durata Studiului de Fezabilitate pentru reînnoire și electrificare pe linia Rădulești – Giurgiu Nord era de 9 luni, dar a intervenit problema avizelor de racordare la rețeaua electrică.

„Necesitatea avizarii la toate forurile competente, a soluției tehnice efective de racordare a STE racordării la rețeaua de 110 kV cu reprezentanții operatorului de distribuție a energiei electrice (E-distribuție Muntenia), pentru stabilirea preliminară a condițiilor și posibilităților de realizare a racordării la rețeaua de 110 kV a substației de tracțiune proiectată în cadrul SF, substația de tracțiune electrică ce va alimenta linia de contact pe distanța Rădulești – Giurgiu Nord”, arată datele pe care le-a consultat Economedia.

CFR Infrastructură a semnat în martie 2022 contractul pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării liniei de tren Videle – Giurgiu, investiție totală de aproximativ 46 milioane de euro finanțată din PNRR (electrificare și reînnoire). Linia Videle – Giurgiu este din 2005 rută ocolitoare pentru trenurile care circulă între București și Giurgiu, dar și mai departe spre Sofia, Salonic sau Istanbul, după prăbușirea podului peste Argeș de la Grădiștea. Traseul face parte din rețeaua europeană de transport TEN-T Comprehensive.

„Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea liniei CF Rădulești – Giurgiu. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și CONSIS PROIECT SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapă a programului pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești – Giurgiu Nord (57 km)

Caracteristicile tehnice ale liniei sunt următoarele:

►lungime traseu cca. 57 km;

►linie simplă, neelectrificată;

►10 puncte de secționare: Rădulești, Târnavele, Vlașca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea. Obiectivele Programului :

►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;

►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;

►minimizarea efectelor negative asupra mediului;

►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;

►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;

►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.” a transmis CFR Infrastructură.

Linia de tren Videle (Rădulești) -Giurgiu are o lungime de 57 kilometri se desprinde din Magistrala București-Timișoara și ajunge la Giurgiu pe coridorul de marfă Praga -Atena. Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize”, a mai precizat compania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: