CFR Infrastructură vrea să afle care sunt cele liniile de tren cu cel mai puternic zgomot și măsurile pentru reducerea poluării fonice pe care o produc trenurile. Evaluarea și gestionarea zgomotului ambiental este totodată, și o obligație legală prevăzută prin Legea 121/2019 și printr-o Directivă Europeană (49/2002). Și Compania de Drumuri derulează un proiect cu fonduri europene pentru montarea de panouri fonoabsorbante pe tronsoanele de autostradă și pe șoselele cu nivel ridicat de zgomot ( detalii aici).
Pentru realizarea hărților strategice de zgomot și a planului de acțiune pentru căile ferate, CFR Infrastructură a lansat o licitație cu o valoare de aproape 700 mii lei și o durată de 48 de luni. Potrivit Caietului de Sarcini cartarea zgomotului feroviar se referă la aglomerările urbane, peste 100 000 de locuitori și densitate mare a populației, iar căile ferate principale sunt cele cu peste 30 000 de treceri pe an. Obiectivul contractului este ,,prevenirea sau reducerea efectelor dăunătoare inclusiv a disconfortului provocate de expunerea populației la zgomotul ambiant”. Prestatorul va realiza un studiu comparativ cu măsurile care se pot aplica pentru reducerea zgomotului, printre acestea fiind montarea de panouri fonoabsorbante și suplimentar, izolarea fonică a clădirilor.
CFR Infrastructură a prezentat și un clasament al primelor cinci cele mai aglomerate Magistrale (estimare pentru 2021)
1.M 300 București Nord-Ploiești, 97.820 trenuri/an
2.M 500 Ploiești-Buzău, 52.925 trenuri/an
3.M 800 București-Constanța 44.165 trenuri/an
4.M 100 (900) Roșiori-Filiași 40 515 trenuri/an
5.M 300 Ploiești-Predeal 27.740 trenuri/an