CFR Infrastructură a scos la licitație dublarea parțială a liniei Pajura-Mogoșoaia. Lucrările vor permite trenurilor să ajungă mai repede la Aeroportul Otopeni

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Compania CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de 6,5 milioane lei pentru lucrări de semnalizare și dublare parțială a liniei Pajura-Mogoșoaia, proiect care va permite trenurilor de pe relația Gara de Nord-Aeroport Otopeni să reducă intervalul de 40 de minute de la plecare, deci să să circule la o cadență mai bună, posibil din 30 în 30 de minute. Pe linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni circulă 72 de trenuri, non stop, iar durata drumului este de aprox. 25 minute. De la Gara de Nord din București până la stația Otopeni sunt 21 de kilometri, dar linia nu este dublă pe toată lungimea, ultimii 3 kilometri fiind construiți în cadrul contractului cu Arcada.

Lucrările vor dura 7 luni, a transmis miercuri, CFR Infrastructură : ,,Obiectivul principal al lucrărilor de semnalizare și dublare parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia este sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur), prin introducerea unei noi diagonale CF (2 aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și lucrări de instalații de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia). Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.”- a transmis CFR Infrastructura. 

Pe Linia de tren București-Mogoșoaia capacitatea de transport este ,,saturată” (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: