Toate cele 60 de trenuri CFR Călători de pe ruta Gara de Nord – Otopeni vor oferi pasagerilor posibilitatea achitării călătoriei direct în vagoane cu cardul, telefonul sau ceasul inteligent, în cadrul unui proiect pilot care va fi disponibil de miercuri, ora 14.00, a anunţat Compania CFR Călători, într-un comunicat de presă.
Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.
Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării şi automatizării proceselor interne ale transportatorului feroviar de stat şi respectă totodată recomandările OMS pentru reducerea plăţii în numerar în contextual pandemiei COVID – 19.
„În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare, CFR Călători implementează de miercuri, 15 septembrie 2021 – după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile. În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă”, a transmis CFR Călători.
Ulterior în maximum 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă. Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu cca 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare, precizează CFR Călători.
Reamintim că, prima aplicaţie mobilă a CFR Călători a fost lansată în iunie şi permite achiziţia biletelor online însă, tot cu şase ore înainte de plecare, la fel ca în cazul biletelor cumpărate în prezent online pe site, pentru ca „nașii” să poată primi listele tipărite cu cei care au cumpărat biletele online.